INGERENCJE KONSERWATORA W DZIEŁA ARTYSTÓW ŻYJĄCYCH
Opis
Paląca potrzeba konserwacji dzieł sztuki współczesnej dla niemałego grona jej miłośników nadal bywa zaskoczeniem. Znamienne jest, iż w pierwszym od dekad w Polsce budynku specjalnie zaprojektowanym, by wystawiać sztukę współczesną, nie przewidziano pierwotnie pracowni konserwatorskiej. Tymczasem już pierwsza wystawa „Jak się rzeczy mają…” z kolekcji Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, spowodowała nawiązanie koniecznej – jak się okazało – bliskiej i trwającej do dziś współpracy Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu z konserwatorem-restauratorem. Mija dziesięć lat działalności CSW. Okrągłe rocznice sprzyjają podsumowaniom. Niniejsza wystawa i publikacja są próbą spojrzenia na ostatnią dekadę tej instytucji w aspekcie aktywności konserwatora – restauratora sztuki współczesnej – w kontekście wybranych obiektów prezentowanych na wystawach CSW i wpływu ich autorów na przedsięwzięte działania.