Nowości
ILUSTROWNIK PRZEWODNIK POSZTUCE MALARSKIEJ
ILUSTROWNIK PRZEWODNIK POSZTUCE MALARSKIEJ

119,00 zł

EGZ,CPY
RED CARPET OSCARS
RED CARPET OSCARS

265,00 zł

EGZ,CPY
JA TO KTOŚ INNY SEPTOLOGIA 3-5
JA TO KTOŚ INNY SEPTOLOGIA 3-5

59,00 zł

EGZ,CPY
LEONARDO THE COMPLETE PAINTINGS AND DRAWINGS
LEONARDO THE COMPLETE PAINTINGS AND DRAWINGS

799,00 zł

EGZ,CPY
ALFONS MUCHA
ALFONS MUCHA

89,00 zł

EGZ,CPY
DRAWINGS OF MUCHA 70 WORKS
DRAWINGS OF MUCHA 70 WORKS

114,00 zł

EGZ,CPY

Bestsellery

ZAŁOGA / PERSONNEL SZTUKA UKRAINY W CZASIE WOJNY

ZAŁOGA / PERSONNEL SZTUKA UKRAINY W CZASIE WOJNY
ZAŁOGA / PERSONNEL SZTUKA UKRAINY W CZASIE WOJNY

Katalog wystawy:

Załoga. Sztuka Ukrainy w czasie wojny

22.09–19.11.2023

Kuratorzy: Nataliia Ivanova, Krzysztof Białowicz

Artyści: Artem Volokitin, Bella Logachova, Bohdan Lokatyr, Daniil Revkovskyi / Andrii Rachynskyi, Eliza Mamardashivli, Emil Mamedov,  Kostiantyn Lyzogub, Kostiantyn Zorkin, Liliia Petrova, Oleh Kalashnik, Oleksandr Ridnyi, Oleksii Borysov, Oleksii Yalovega, Olia Fedorova, Pavlo Makov, Taras Kamennoi, Vitalii Kokhan, Vladyslav Krasnoshchok, Vladyslav Yudin

Dostępność: duża ilość

Cena:

56,00 zł

EGZ,CPY

HELKE BAYRLE THOMAS BAYRLE PO NICI DO KŁĘBKA I Z POWROTEM PORTIKUS W BUDOWIE

HELKE BAYRLE THOMAS BAYRLE PO NICI DO KŁĘBKA I Z POWROTEM PORTIKUS W BUDOWIE
HELKE BAYRLE THOMAS BAYRLE PO NICI DO KŁĘBKA I Z POWROTEM PORTIKUS W BUDOWIE

Od połowy lat 60. Thomas Bayrle tworzy ręcznie i przy użyciu najskromniejszych środków, takich jak rysunek i kolaż, bardzo złożone wizualnie i graficznie wzory nazywane Superstrukturami: obrazy o mocnym, niemal hipnotyzującym i oszałamiającym działaniu, konstruowane w procesie obsesyjnego powtarzania motywów zaczerpniętych ze słownika popularnych i komercyjnych obrazów. Atrakcyjne i wręcz uwodzicielskie wizualnie prace artysty przy uważniejszym spojrzeniu nie tylko ujawniają jego silne poczucie humoru, ale i bardzo głębokie zaangażowanie w problematykę polityczno-społeczną. Jako świadek powojennego, szalonego bumu ekonomicznego na Zachodzie, absurdów zimnej wojny i wojny w Wietnamie, czy gorzkiego rozczarowania lewicowymi ideologiami, od połowy lat 60. po chwilę obecną Bayrle pokazuje świat współczesny, podkreślając jego najbardziej powszechne, a jednocześnie chore cechy: nadprodukcję, nadkonsumpcję, nadmierną eksploatację i zanieczyszczenie środowiska, przeludnienie…

CSW w Toruniu przygotowało pierwszą na tak dużą skalę wystawę Thomasa Bayrlego w Polsce, prezentując wybór grafik artysty z okresu od późnych lat 60. do najnowszych i instalacje z wczesnymi nadrukami na tworzywach sztucznych.

Wraz z pracami Thomasa, a zarazem w dialogu z nimi zaprezentowaliśmy w CSW serię dokumentalnych filmów o sztuce, które od lat reżyseruje Helke Bayrle. Artystka dokumentuje działalność Portikusa, eksperymentalnej instytucji sztuki we Frankfurcie, i w wyniku tego zaangażowania zrealizowała serię filmów zatytułowanych Portikus w budowie z wiodącymi współczesnymi artystami.

Thomas Bayrle (Berlin, 1937) prezentował swoje prace na arenie międzynarodowej na ponad 30 wystawach indywidualnych i ponad stu zbiorowych, w tym tak ważnych wydarzeniach artystycznych jak Documenta III, VI i XIII w Kassel i licznych biennale na całym świecie.

Helke Bayrle (Toruń, 1941) działa jako twórca filmowy od wczesnych lat 90., kiedy to zaczęła pracę nad produkcją i reżyserią zbioru artystycznych filmów dokumentalnych Portikus w budowie, pokazywanych w wielu miejscach na świecie.

Kurator
Dobrila Denegri

KATALOG
Pod redakcją
Dobrila Denegri

Teksty
Helke Bayrle
Thomas Bayrle
Sunah Choi
Dobrila Denegri
Lars Bang Larsen

Podpisy
Natalia Cieślak

Tłumaczenia
Paulina Kapelska
Monika Ujma

Korekta
Ian Corkill
Paweł Falkowski
Katarzyna Radomska

Projekt graficzny
Grzegorz Laszuk, K+S
Anna Hegman, K+S

Skład
Harald Pridgar

Realizacja wystawy
Wojciech Ruminski

Koordynacja projektu
Paulina Kuhn

Okładka
Moduły do Kapsuły, 1983
zdjęcie: Karl Martin Harmann

Wydawca
Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu
ul. Wały Gen. Sikorskiego 13, 87-100 Toruń
Polska

© Autorzy tekstów
© 2012 Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu
Wszystkie prawa zastrzeżone

Druk
ARTiS Poligrafia s.c.
ul. Granitowa 7/9
87-100 Toruń

ISBN: 978-83-62881-32-1

Dostępność: duża ilość

Cena:

48,00 zł

EGZ,CPY

KOŚCI WSZYSTKICH LUDZI KATALOG WYSTAWY

KOŚCI WSZYSTKICH LUDZI KATALOG WYSTAWY
KOŚCI WSZYSTKICH LUDZI KATALOG WYSTAWY

OPIS WYSTAWY:

KOŚCI WSZYSTKICH LUDZI

23.09 – 13.11.2016

otwarcie wystawy: 23.09.2016

artyści: Magdalena Angulska, Piotr Bujak, Jagna Ciuchta, Justyna Górowska, Piotr Grabowski, Martyna Jastrzębska, Szymon Kobylarz, Jacek Kryszkowski, Diana Lelonek, Honorata Martin, Aleka Polis, Natalia Wiśniewska

kurator: Piotr Lisowski

Wystawa Kości wszystkich ludzi dedykowana jest Jackowi Kryszkowskiemu, i to jego twórczość wyznacza specyfikę jej narracji. Debiutujący na przełomie lat 70. i 80. XX wieku artysta stał się jedną z kluczowych postaci rodzącego się wówczas w Polsce zjawiska określonego w 1984 roku Kulturą Zrzuty. Ten niezależny ruch artystyczny, oparty na samoorganizacji, kolektywizacji i kontestacji, za punkt wyjścia wyznaczył sobie krytykę układu artystycznego, a z czasem stał się sposobem bycia i funkcjonowania uporczywie wymykającym się wszelkim próbą zdefiniowania. Jednocześnie całkowicie odrzucał jakikolwiek autorytet (społeczny, polityczny, kulturowy, religijny), a zakreślany przez artystów obszar swobody wynikał z przyjęcia nihilistycznej postawy wobec zastanej rzeczywistości.

Wystawa skonstruowana wokół rozważań i postawy Jacka Kryszkowskiego próbuje wciągnąć widza w wizualną fabułę zrealizowaną przy współpracy z artystami: Magdaleną Angulską, Piotrem Bujakiem, Jagną Ciuchtą, Justyną Górowską, Piotrem Grabowskim, Martyną Jastrzębską, Szymonem Kobylarzem, Dianą Lelonek, Honoratą Martin, Aleką Polis, Natalią Wiśniewską. Poszukując odpowiedzi na pytanie, dlaczego Kryszkowski podjął decyzję o rezygnacji z uczestnictwa w kulturze, wspólnie wchodzimy w przestrzeń, gdzie kluczowa pozostaje rozgrywka, jaką toczą między sobą natura, cywilizacja i kultura. To właśnie na tle tych relacji kształtuje się doświadczanie tożsamości jednostki i społecznej interakcji. To tam rodzą się struktury, w których funkcjonujemy lub które podważamy.

Pokazywane na wystawie prace odnoszą się do pojęć mierzących się z własnymi obsesjami, fascynacjami i urazami. Łączy je refleksja o ludzkiej naturze, przemijaniu i pamięci. Jednocześnie podważają granice między dziełem a jego kontekstem, szukając radykalnych rozwiązań na drodze zmierzającej do połączenia sztuki i życia. Tym samym wystawa staje się wypowiedzią, dla której Kryszkowski jest jedynie pretekstem dla szerszej refleksji będącej wyrazem wahań i niepewności dotyczących możliwości i pułapek związanych ze sztuką.

Dostępność: duża ilość

Cena:

39,90 zł

EGZ,CPY

NOWE POKOLENIE I KLASYCY WSPÓŁCZESNOŚCI Z KOLEKCJI WOJCIECHA FIBAKA | THE NEW GENERATION AND CLASSICS FROM THE WOJTEK FIBAK COLLECTION

NOWE POKOLENIE I KLASYCY WSPÓŁCZESNOŚCI Z KOLEKCJI WOJCIECHA FIBAKA | THE NEW GENERATION AND CLASSICS FROM THE WOJTEK FIBAK COLLECTION
NOWE POKOLENIE I KLASYCY WSPÓŁCZESNOŚCI Z KOLEKCJI WOJCIECHA FIBAKA | THE NEW GENERATION AND CLASSICS FROM THE WOJTEK FIBAK COLLECTION

KATALOG DO WYSTAWY "Nowe pokolenie i klasycy z Kolekcji Wojciecha Fibaka".

EXIBITION CATALOG "The New Generation and Classics from the Wojtek Fibak Collection"

Katalog w języku polskim i angielskim / Catalog in Polish and English

Dostępność: duża ilość

Cena:

149,00 zł

EGZ,CPY
  • nowość

GO HOME DO DOMU STEFAN KORNACKI

GO HOME DO DOMU STEFAN KORNACKI
GO HOME DO DOMU STEFAN KORNACKI

Do domu. Wracajcie do domu. 9 lat tułaczki po festiwalach, wystawach, spektaklach. Od ruin Lizbony po ulice Tallinna. Spanie w garażach i zimnych magazynach. Powybijane neony, powyginane blachy. Splendor, dziurawe plecy, wkręty, wideo, niedomknięte budżety. Wracamy do domu. Doświadczeni.

 

Do domu! to wystawa mająca formę multimedialnej instalacji z wykorzystaniem napisów. Jest pierwszym podsumowaniem dziewięciu lat działań Stefana Kornackiego w ramach projektu Inscription. To cykl projektów skupionych wokół zdemontowanych z dachów napisów oraz neonów. Zazwyczaj są to obiekty skazane na zezłomowanie. Przemieszczając się po Europie, tworzyły nowe pola znaczeniowe – będąc głównym elementem wielu instalacji, happeningów czy performansów. Z udziałem APATORA i ELANY – liter uratowanych z nieistniejących już fabryk – powstała multimedialna instalacja Ustawka, będąca historią o konflikcie lokalnych drużyn, powiązanych kiedyś z tymi zakładami, pokazana m.in. w Kijowie podczas Euro 2012. Demontaż warszawskiego neonu UNIWERSAM GROCHÓW w 2016 r. stał się spektaklem – podobnie jak w przypadku jego toruńskiego odpowiednika. Zapomniane litery słynnego hotelu VICTORIA zostały pokazane w otoczeniu ruin miasta w ramach wystawy Things to Come w 2015 roku Lizbonie. Ich pojawienie się w Portugalii stało się sensacją dla mieszkańców stolicy, którzy dowiadując się z mediów o jej istnieniu, byli zaskoczeni faktem, że pod czterech latach od demontażu odnalazła się aż tak daleko. Finalnie wystawa została zdemolowana.

Audiowizualna instalacja na wystawie Do domu! będzie rozmową, czasem nawet intensywną kłótnią między napisami, opowiadającymi ze swojej perspektywy o zmaganiach artysty towarzyszących w realizacji projektów, w których brały udział.
Nie wiedziałem, że będę pracował nad Inscription Project tyle lat. Doczekam momentu, kiedy będę działał z napisami ze skroniami pokrytymi siwizną. Nie wiedziałem, że to tak trudna rzecz. To projekt, który uczy mnie, że niemożliwe staje się rzeczywistością. (…) Przecież mam lęk wysokości, a wchodzę na budynki i ścinam konstrukcje piłą kątową. Mieszanka łez i szczęścia. Sztuka, która bez pomocy przyjaciół nie mogłaby być zrealizowana.


O Artyście:

Zdecydowaliśmy, że prace Stefana są najbardziej radykalne.
Leon Tarasewicz, Gala Talentów Trójki, Polskie Radio 2012


Stefan Kornacki
 (1983) – artysta multimedialny. Absolwent grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Performer, poeta i twórca grupy muzycznej SER CHARLES [Organek, Staszewski], współtworzy naukowo-artystyczną grupę INSTYTUT B-61, gdzie występował wspólnie z m.in. z takimi artystami jak: Tomasz Stańko, Mariusz Lubomski, L.U.C., Domowe Melodie oraz Maja Kleszcz. Jako kurator tworzy galerię MAMA. Obecnie pracuje m.in nad projektami Inscription (instalacje ze zdemontowanych fabrycznych napisów, realizacje m.in. w Kijowie, Lizbonie, Tallinie), Local News oraz Szerokości. Laureat „Talentów Trójki 2012” przyznawanych przez Program 3 Polskiego Radia kategorii sztuki wizualne, Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2016.

Dostępność: duża ilość

Cena:

10,00 zł

EGZ,CPY

ARENA

ARENA
ARENA

W naszych czasach nie można „trzymać się z dala od polityki”. Te słowa George’a Orwella pozostają ciągle aktualne i prawdziwe, zwłaszcza w kontekście ostatnich dwóch dekad. Począwszy od obalenia muru berlińskiego, poprzez zawalenie się World Trade Center, aż po globalny kryzys finansowy, życie w skali całej planety staje się coraz bardziej podporządkowane wpływowi polityki. Sztuka zarówno prowadzi do tych przewrotów, jak i je dokumentuje. Szuka ona nowych dróg zmian społecznych, ale także tworzy przestrzeń refleksji i dyskusji. Dokładnie na tych zagadnieniach oparta jest Arena – projekt, który funkcjonować ma nie tylko jako wystawa, ale też program zmieniających się pokazów wideo – medium, które w sposób najbardziej masowy rozpowszechnia i kanalizuje dziś przekaz artystyczny. To również platforma wykładów, spotkań i dyskusji z udziałem międzynarodowych kuratorów oraz uczestniczących w projekcie artystów i gości z Polski... więcej

Dostępność: duża ilość

Cena:

60,00 zł

EGZ,CPY

PAŃSTWO WOJNY PRACE Z KOLEKCJI GALERII WYMIANY

PAŃSTWO WOJNY PRACE Z KOLEKCJI GALERII WYMIANY
PAŃSTWO WOJNY PRACE Z KOLEKCJI GALERII WYMIANY

 Na powstanie tej publikacji miały wpływ dwa elementy. Pierwszy z nich wiąże się z fenomenem Galerii Wymiany Józefa Robakowskiego, drugi z wystawą Państwo wojny. Prace z kolekcji Galerii Wymiany, która bazując na jej zbiorach, została przygotowana w Centrum Sztuki WspółczesnejZnaki Czasu w Toruniu.

Galeria Wymiany funkcjonująca w Łodzi w prywatnym mieszkaniu na dziewiątym piętrze wieżowca od początku pełniła rolę „żywej galerii”, miejsca, które oprócz charakteru wystawienniczego pozostaje archiwum, kolekcją, zbiorem multimedialnym, przestrzenią, w której można spotkać się i porozmawiać. Tak było przede wszystkim w latach 80. XX wieku, kiedy to Galeria zyskała miano ważnego punktu niezależnej sceny artystycznej z rozbudowaną siecią ogólnopolskich i międzynarodowych kontaktów. Przestrzeń mieszkania stała się przestrzenią sztuki prywatnej – zjawiska będącego konsekwencją zanegowania oficjalnych form życia artystycznego i wynikającego ze społeczno-politycznych uwarunkowań, jakie przyniosła ostatnia dekada w Polsce Ludowej.

SPIS TREŚCI:
1. Wstęp
2. O miejsce dla sztuki – Z Januszem Zagrodzkim rozmawia Piotr Lisowski
3. Postmodernistyczny garaż – Z Józefem Robakowskim rozmawia Piotr Lisowski
4. Piotr Lisowski – Państwo wojny. Poszerzenie pola walki
5. Aleksandra Jach – Nieme kino – film i sytuacja
6. Wojciech Ciesielski – Pielgrzymka i Kolęda w sztuce polskiej
7. Agnieszka Pindera – Prywaciarze
8. Wystawa

Dostępność: duża ilość

Cena:

24,90 zł

EGZ,CPY

ANTROPOLOGIA GEOMETRII

ANTROPOLOGIA GEOMETRII
ANTROPOLOGIA GEOMETRII

 Projekt Antropologia geometrii dotyczy negocjacji pomiędzy dyskursem badawczym a intuicją artystyczną. Geometria to dziedzina matematyki, która zajmuje się pomiarem odległości, krzywizn, pól powierzchni i innych wymiarów świata fizycznego. Antropologia z kolei zajmuje się badaniem człowieka, jego miejsca w kulturze, społeczeństwie i strukturach władzy... więcej

Dostępność: duża ilość

Cena:

32,00 zł

EGZ,CPY

HOMO CELLULARIS. PIOTR KRZYMOWSKI

HOMO CELLULARIS. PIOTR KRZYMOWSKI
HOMO CELLULARIS. PIOTR KRZYMOWSKI

Katalog wystawy: 25.10.2019–06.02.2020

Kurator: Mateusz Kozieradzki
Koordynatorka: Renata Sargalska
Realizacja wystawy: Wojciech Ruminski

 

„Istoty ludzkie ewoluują – oznajmił. – Stajemy się gatunkiem hybrydowym, fuzją biologii z technologią. Te same narzędzia, które dziś funkcjonują poza naszym ciałem, jak smartfony, aparaty słuchowe, okulary korekcyjne i większość lekarstw, za pięćdziesiąt lat zostaną zintegrowane z naszym organizmem w takim stopniu, że nie będziemy już mogli uznawać się za homo sapiens”.
Dan Brown

 

Tytuł wystawy Piotra Krzymowskiego, Homo cellularis, nawiązuje do pojęcia użytego po raz pierwszy przez Maurizia Ferrarisa – włoskiego socjologa i filozofa analizującego nasze zachowania wynikające z użytkowania telefonów komórkowych. Pisarz sugeruje, że nasze codzienne urządzenia i platformy internetowe stały się rozszerzeniem nas samych – zarówno naszych ciał, jak i umysłów. Rzeczywistość wirtualna stała się w rezultacie prawdziwą rzeczywistością, a wraz z nią mamy do czynienia z nowymi możliwościami: natychmiastowym komunikowaniem się na całym świecie; bezustannym i nieograniczonym kreowaniem, udostępnianiem i kopiowaniem danych, oraz byciem wszędzie jednocześnie.

W swoich najnowszych pracach, które zostaną pokazane na jego pierwszej indywidualnej wystawie w toruńskim CSW, artysta Piotr Krzymowski wraz z kuratorem Mateuszem Kozieradzkim odnoszą się do badań na temat naszych zachowań w mediach społecznościowych oraz użytkowania urządzeń elektronicznych. Artysta łączy własną, mieszaną technikę i zestawia z nią techniki tradycyjne, jak np. fotografię analogową z hasztagiem lub sitodruk z farbą termochromiczną, aktywowaną dotykiem. Skupia się na symbolach takich jak hasztag czy emotikony, aby poddać je analizie, krytyce i wydobyć z nich nowe znaczenia. Prace Krzymowskiego to wypadkowa wielu czynników, ale punktem wyjścia do rozpoczęcia researchu stają się te małe, codzienne czynności jak logowanie do smartfona czy rozmowa na czacie – a więc zajęcia na tyle powszechne, że przestajemy zwracać na nie uwagę, a tym bardziej nie zastanawiamy się nad ich naturą i sensem.

 

Piotr Krzymowski
W 2012 roku ukończył Wydział Sztuk Pięknych na Central Saint Martins College of Art and Design w Londynie. W jego twórczości pojawia się: fotografia, instalacja artystyczna oraz wideo. Koncentruje się głównie na kulturze cyfrowej i analizuje wpływ nowej technologii na życie codzienne oraz wynikające z nich zachowania. Brał udział w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w galeriach i instytucjach, w tym: ICA (Londyn), CCA (Glasgow), Whitechapel Gallery (Londyn), Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu (Toruń), Liverpool Bienial, Tate Modern (Londyn), Galeria Labirynt (Lublin), MOSTYN (Llandudno), Galeria Kasia Michalski (Warszawa) i galeria l’étrangère (Londyn).

Dostępność: duża ilość

Cena:

28,00 zł

EGZ,CPY
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl