Producent
- Abbeville Press (1)
- ARKADY (1)
- ARW DK MEDIA POLAND (2)
- chartwell books (1)
- DIALOG (5)
- FLAME TREE PUBLISHING (1)
- GETTY PUBLICATIONS (1)
- KARAKTER (3)
- KIRIN (1)
- KIRINWydawnictwo (3)
- KWIATY ORIENTU (1)
- MUSEUM OF FINE (1)
- PHAIDON (2)
- PIATKUS (1)
- PIE (1)
- PRESTEL (4)
- PWN (1)
- RM (1)
- SEIGENSHA (1)
- TAKO (6)
- TASCHEN (1)
- THAMES & HUDSON (8)
- TRIO (1)
- VICTIONARY (1)
- VIS-A-VIS ETIUD (1)
- wyd UJ (6)
- WYD.UJ (1)
- WYD.UW (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego (1)
- ZNAK (1)
Cena
-
od
do
100 PYTAŃ O JEDWABIU
Jedwab to skarb Chin i klejnot Wschodu, który zapisał się złotymi zgłoskami na kartach historii i odegrał doniosłą rolę na scenie kultury światowej. Historia produkcji jedwabiu sięga ponad tysiąca lat. Jak powstaje jedwab? Jak doszło do jego odkrycia? Czym był Jedwabny Szlak? Na te i wiele innych pytań odpowiada ta publikacja, która powstała w chińskim Muzeum Jedwabnictwa znajdującego się w Hangzhou u stóp góry Yuhuang nad brzegiem Jeziora Zachodniego. Jest to także muzeum państwowe, które będąc jednocześnie największym w Chinach ośrodkiem gromadzenia zabytków tkackich, ich wystawiania, ochrony i badania, prowadzi także działalność edukacyjną w zakresie jedwabnictwa i jest bramą wprowadzającą w świat kultury jedwabiu. 100 pytań o jedwabiu to praca zespołowa, której inspiracją były pytania od zwiedzających muzeum licznych wycieczek z całego świata.
Dostępność: dostępne
1000 IDEAS BY 100 MANGA ARTISTS
Brimming with visual inspiration and sage advice, this stunning book introduces 100 manga artists, who share their work, their influences, and practical tips in words and images.
There are dozens of books that can teach you how to draw manga, and just as many that talk about manga and its origins—1000 Ideas by 100 Manga Artists is the only book that treats manga as a philosophy to be explored. In its pages, 100 manga “philosophers”—artists, cartoonists, and illustrators who have been influenced by manga—are asked 20 questions about their work, career, and relationship with manga. Each artists chooses 10 questions to answer in both words and pictures.
Dostępność: dostępne
ANIME ARCHITECTURE IMAGINED AND ENDLESS MEGACITIES
Anime Architecture presents the most breathtaking environments created by the most important and revered directors and illustrators of Japanese animated films.
Dostępność: dostępne
ART OF JAPAN, JAPANISMS AND POLISH-JAPANESE RELATIONS (TAKO)
Art of Japan, Japanism and Polish-Japanese Art Relations consists of 48 studies prepared in conjunction with the international conference organized by the Polish Society of Oriental Art (now Polish Institute of World Art Studies) at the Museum of Japanese Art and Technology “Manggha” in Krakow in 2010.
These include analyses of the aesthetic concepts and interpretations of Japanese art history from the Middle Ages to the present. The art of Japan was known in Europe since the 16th century, however, the result of opening of the Empire to the world in 1854 was that the works of art imported to Europe, especially graphics and porcelain, had a decisive influence on the evolution of European art and artistic taste.
Thanks to distinct stylistic features, rules of composition in landscape scenes, genre scenes and portraits – in ukiyo-e graphic, as well as other techniques and principles of decoration – in ceramics and applied arts, European artists gained a new source of artistic and technological inspirations to the major trends – Impressionism, Post-Impressionism, Art Nouveau, Expressionism and Functionalism, forming the basis of art of the 20th century. At the same time, the Japanese artists adapted the “new art” from Europe, changing the canons of their own work in the search for new means of expression – in painting, posters, architecture or film.
Dostępność: dostępne
BUSHIDO KODEKS SAMURAJA
Dostępność: dostępne
CHINY I EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA. Historia kontaktów literackich
Przyczyn, dla których prezentowana przez nas książka może być interesująca dla polskiego czytelnika, jest kilka. Już sama ilość i różnorodność zawartych tu informacji jest imponująca, a ich zakres czasowy ogromny – obejmuje około dwóch tysięcy lat od najwcześniejszych kontaktów między Azją a Europą Środkową aż do dziś. […] W pewnym sensie ważniejsza nawet niż sama ilość zgromadzonego tu materiału jest jednak ofiarowana nam przez tę książkę możliwość spojrzenia na naszą literaturę chińskimi oczami. Mamy więc okazję dowiedzieć się, kiedy i jak Polska po raz pierwszy trafiła do świadomości Chińczyków, a także czy i dlaczego polska literatura była dla Chińczyków interesująca w przeszłości i czy jest dla nich interesująca nadal. Co więcej, mamy też okazję zobaczyć siebie na tle innych krajów regionu, które pojawiły się w chińskiej świadomości w zbliżonym czasie i postrzegane były jako interesujące punkty odniesienia do sytuacji chińskiej. Miało to miejsce na przykład na początku XX wieku w przypadku Polski i Węgier, które wzbudziły zainteresowanie jako podbite państwa uparcie walczące o wolność, a ich literatura cenna była dla Chińczyków głównie jako świadectwo i jedno z narzędzi tej walki, albo w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku w przypadku literatury czeskiej, która w wychodzących z traumy rewolucji kulturalnej Chinach wzbudziła zainteresowanie ostrością i głębią krytyki politycznych wypaczeń okresu komunistycznego.
Fragment Wstępu do wydania polskiego
Książka ta jest unikalnym kompendium wiedzy na temat historii kontaktów i wymiany literacko-kulturalnej między Chinami a szesnastoma krajami Europy Środkowo-Wschodniej. Czytelnik prześledzi – na tle wydarzeń historycznych – dzieje relacji Chin w Polską, jej południowymi sąsiadami czy krajami bałkańskimi. To również wyjątkowa okazja, aby spojrzeć na doskonale znane nam dzieła literackie i pisarzy z chińskiego punktu widzenia. Które klasyczne dzieła były i są tłumaczone na język chiński, a którzy pisarze naszego regionu zdobyli popularność w Kraju Środka? Jak Chińczycy opisywali Europę Środkowo-Wschodnią w swych relacjach z podróży? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w niniejszej książce.
Dostępność: dostępne
CHINY I JAPONIA DYLEMATY MOCARSTW W AZJI WSCHODNIEJ
Zagadnienia podjęte w publikacji dotyczą przede wszystkim polityki zagranicznej i wewnętrznej Chińskiej Republiki Ludowej. Autorzy tekstów w sposób obiektywny przedstawili politykę ChRL i wyzwania, które obecnie stoją przed Państwem Środka.
Dużą część zbioru stanowią opracowania z zakresu uwarunkowań kulturowych i polityki wewnętrznej. Szeroko zostały omówione problemy psychologii międzykulturowej, z wyraźnym naciskiem na konieczność zrozumienia odmienności kulturowej Chin.
Głównym celem niniejszej publikacji jest ukazanie zmian, zachodzących w dynamicznie rozwijającym się regionie, jakim jest Azja Wschodnia.
Dostępność: dostępne
CHIŃSKA KULTURA SYMBOLICZNA
Jest to pierwsza próba przybliżenia i wyjaśnienia symbolicznych treści i języka, jakim posługują się współcześni artyści chińscy. Książka pokazuje metamorfozę chińskiej kultury symbolicznej na przykładzie wybranych dzieł. Pośród analizowanych tekstów kultury są powieści i opowiadania Gao Xingjiana, Mo Yana i Su Tonga, a także obrazy Hu Yongkaia oraz najwybitniejszych przedstawicieli chińskiej awangardy końca XX i początków XXI wieku. Twórczość teatralną reprezentuje monumentalna opera o buddyzmie chan – Śnieg w sierpniu (Bayue xue) napisana i wyreżyserowana przez Gao Xingjiana.
Poszukiwaniom symboli, metafor i aluzji towarzyszy refleksja na temat roli tradycji, chroniącej podstawowe struktury znaczeniowe, pojęcia, znaki i obrazy. Chodzi tu o proces kształtowania symboli głębokich, zakorzenionych m.in. w korelatywnej kosmologii chińskiej i uniwersyzmie, a także o kulturę dobrowróżbną, przechowującą model myślenia symbolicznego.
Współczesny twórca chiński czerpie z tradycji kulturowej i doświadczenia społecznego, w których pamięć wspólnoty splata się z indywidualną pamięcią i wyobraźnią artystyczną. Jego wypowiedzi, nasycone symbolami, aluzjami i alegoriami nie tylko pozostają w dialogu ze współczesną kulturą i sztuką na świecie, ale przede wszystkim odgrywają ważną rolę w poszukiwaniu własnej tożsamości kulturowej.
Dostępność: dostępne
CHIŃSKIE TKANINY HAFTOWANE OD XVIII DO XX WIEKU W ZBIORACH MUZEUM NARODOWEGO W WARSZAWIE
Książka Chińskie tkaniny haftowane od XVIII do XX wieku w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie jest pierwszym tego rodzaju, interesującym studium tekstyliów w literaturze polskojęzycznej. Burzliwe dzieje Muzeum Narodowego w Warszawie wywarły znaczący wpływ na obecny stan kolekcji. Trzon zbioru stanowią tekstylia z okresu panowania dynastii Qing (1644–1911). Stały się one punktem wyjścia do badań nad ikonografią i techniką wykonania. Autorka zapoznaje czytelnika z typami haftowanych tekstyliów chińskich, wśród których omawia tkaniny dekoracyjne, użytkowe oraz kostiumy. Analizuje również przedstawienia ikonograficzne oraz techniki hafciarskie, poprzedzone identyfikacją materiałów, której wyniki posłużyły do scharakteryzowania zbioru pod względem warsztatowym.
Szeroka perspektywa ujęcia tematu sprawia, iż książka ta jest bardzo ciekawą lekturą, przybliżającą wiedzę o tekstyliach chińskich, która zainteresuje nie tylko specjalistów, ale także osoby, potrafiące docenić wyrafinowany kunszt sztuki tkackiej i hafciarskiej.?
Dostępność: dostępne
DZIECKO W ORIENCIE
Niniejszy tom przygotowany przez specjalistów z zakresu kultur i języków Wschodu i Afryki Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego był w zamierzeniu zbiorem artykułów dotyczących dziecka, jego sytuacji i roli w rodzinie w różnych krajach Orientu i różnych czasach: starożytnej Mezopotamii, dawnych Indiach, krajach arabskich, Afganistanie, Turcji, Wietnamie, Chinach, Japonii i Nigerii. Teksty przedstawiają zasadniczo sytuację współczesną, lecz przedmiotem analizy jest także wielka rola tradycji.
Dziecko zgodnie z definicją jest istotą, której brak wyraźnie określonych, jednoznacznych cech, jest pozbawione seksualności. Nie osiągnęło jeszcze dojrzałości, znajduje się w stanie inicjalnym. Jest symbolem początku, nowej sekwencji dziejów.
Gdy weźmiemy pod uwagę powyższe sformułowanie, to okaże się, że zebrany w tomie bogaty i różnorodny materiał nie zawsze odnosi się do dziecka nieokreślonej płci, lecz w dużej mierze omawia sytuację małego chłopca i małej dziewczynki. W świetle tego dziecko w krajach Orientu nie jest wartością samą w sobie, lecz jego znaczenie zależy od tego, czy jest synem, którego się oczekuje i pożąda w rodzinie, czy też córką, której przybycie nie budzi radości.
Dostępność: dostępne
FILOZOFIA JAPOŃSKA
Filozofia japońska jest napisana w sposób przystępny, jasny i prosty, ma też wiele walorów podręcznikowych. Stanowi nie tylko kopalnię wiedzy na temat filozofów japońskich różnych okresów, lecz także poglądową historię filozofii japońskiej, bogatą zarówno w rzetelne opracowania faktograficzne, jak i interpretacyjne.
Dostępność: dostępne