Polecamy
TYLKO ONE POLSKA SZTUKA BEZ MĘŻCZYZN
TYLKO ONE POLSKA SZTUKA BEZ MĘŻCZYZN

89,99 zł

EGZ,CPY
SIUDMAK CHOPIN
SIUDMAK CHOPIN

99,00 zł

EGZ,CPY
GREAT WOMAN PAINTERS
GREAT WOMAN PAINTERS

289,00 zł

EGZ,CPY
FUTERAŁ O URZĄDZANIU MIESZKAŃW PRLU
FUTERAŁ O URZĄDZANIU MIESZKAŃW PRLU

119,90 zł

EGZ,CPY

moda

A Scented World - The Magic of Fragrances

A Scented World - The Magic of Fragrances
A Scented World - The Magic of Fragrances

Dostępność: dostępne

Cena:

189,90 zł

EGZ,CPY

ANTIGLOSSY: FASHION PHOTOGRAPHY NOW

ANTIGLOSSY: FASHION PHOTOGRAPHY NOW
ANTIGLOSSY: FASHION PHOTOGRAPHY NOW

Capturing contemporary trends and forecasting the look of the future, this dazzling anthology collects the work of the most cutting-edge photographers working today, this volume is an essential compilation of the most important photographic trends of the age of social media and digital publication.

The interaction between photography and fashion has always been compelling--how can artists balance commercial viability against their own creative vision? Anti-Glossy collects some of the most innovative photographers working in the field of fashion, exploring the way new media is influencing the direction of photography for print.
As the notion of the "fashion photographer" becomes less distinct, the industry is benefitting from the talents of artists whose influence leads the genre into a multitude of surprising, often shocking, directions. In this collection of new fashion photography, full-page color and black-and-white photographs represent an incredible range of styles and techniques.
From the evolving vision of masters of the form such as Juergen Teller and Glen Luchford, to the ironic work of Sebastian Kim, to the challenges posed by young female voices like Annemarieke Van Drimmelen, Charlotte Wales, Sarah Piantadosi, Joanna Piotrowska, and Karen Knorr, the photographers featured in this exciting collection represent a cutting-edge trend in all its diversity. Paris-based author and editor Patrick Remy has selected over twenty photographers from emerging talents that hold the prospect of creating enduring fashion images and influencing the cultural and style trends of tomorrow to established figures exploring new directions.

Dostępność: dostępne

Cena:

199,00 zł

EGZ,CPY

ARKADIUS MODA, KTÓRA STAŁA SIĘ SZTUKĄ

ARKADIUS MODA, KTÓRA STAŁA SIĘ SZTUKĄ
ARKADIUS MODA, KTÓRA STAŁA SIĘ SZTUKĄ

Pierwsze, polsko-angielskie opracowanie twórczości Arkadiusza Weremczuka, wybitnego polskiego projektanta mody wykształconego i tworzącego w Wielkiej Brytanii. Arkadius działał w Londynie na przełomie XX i XXI wieku, współpracując z takimi osobowościami, jak Alexander McQueen, Isabella Blow czy Jimmy Choo. W książce-albumie znalazły się setki zdjęć z pokazów kolekcji – głównie z Londyńskich Tygodni Mody, materiały prasowe z całego świata, fotografie z prywatnego archiwum Arkadiusa, a także obszerny wywiad z projektantem.

Dostępność: dostępne

Cena:

99,00 zł

EGZ,CPY

BALENCIAGA. HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY

BALENCIAGA. HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY
BALENCIAGA. HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY

Dostępność: dostępne

Cena:

69,00 zł

EGZ,CPY

BIŻUTERIA W POLSCE. KONTEKSTY ZBIORY EKSPOZYCJE

BIŻUTERIA W POLSCE. KONTEKSTY ZBIORY EKSPOZYCJE
BIŻUTERIA W POLSCE. KONTEKSTY ZBIORY EKSPOZYCJE

Kolejna biżuteryjna podróż w czasie i przestrzeni, jak Katarzyna Kluczwajd, redaktor naukowy serii, określiła kiedyś „biżuteryjne” tomy, zawierające referaty wygłoszone podczas sesji z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce”. Tym razem cofamy się w czasie do XVII wieku, z którego pochodzi unikatowy zespół klejnotów i numizmatów, nazwanych „skarbem bydgoskim”. Kolejne artykuły poświęcone zostały pasom metalowym mieszczan poznańskich z XVI-XVIII wieku, tabakierkom z portretem Stanisława Augusta i polskiej biżuterii patriotycznej, w tym pierścieniom z kolekcji Feliska Jasieńskiego. Duży blok tekstów związany został ze zbiorami biżuterii muzeów: Ziemi Przemyskiej, krakowskiego Muzeum Narodowego oraz Muzeum Etnograficznego w Poznaniu, eksponującego m.in. biżuterię Indian peruwiańskich. „Biżuteryjną podróż w czasie i przestrzeni” zamykają artykuły poświęcone historii spółdzielni ORNO, symbolice biżuterii zoomorficznej międzywojnia oraz ozdobom z krzemienia pasiastego, rywalizującego ostatnio w popularności z bursztynem.

 Tom, będący siedemnastą już pozycją serii: Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce, zaopatrzony został w streszczenia artykułów w jęz. ang., indeks osób i nazw geograficznych oraz kolorową wkładkę ilustracyjną.

Dostępność: dostępne

Cena:

69,00 zł

EGZ,CPY

CAPTIVATE! FASHIONPHOTOGRAPHY FROM THE 90S

CAPTIVATE! FASHIONPHOTOGRAPHY FROM THE 90S
CAPTIVATE! FASHIONPHOTOGRAPHY FROM THE 90S

Fashion Photography from the '90s

Dostępność: dostępne

Cena:

249,00 zł

EGZ,CPY

CHANEL CATWALK

CHANEL CATWALK
CHANEL CATWALK

The best-selling Chanel Catwalk was the first book to gather every Chanel collection ever created by Karl Lagerfeld in a single volume. Now fully updated to include Lagerfeld’s final collections for the house and those of his right-hand and successor, Virginie Viard, this revised edition includes twenty-eight new collections.

This definitive publication features a concise history of Karl Lagerfeld and Virginie Viard’s time at Chanel as well as brief biographical profiles of each designer. The collections (from Haute Couture and Ready-to-Wear to Cruise and Métier d’arts) are organized chronologically. Each one is introduced by a short text unveiling its influences and highlights and illustrated with carefully curated catwalk images, showcasing hundreds of spectacular clothes, details, accessories, beauty looks and set designs – and of course the top fashion models who wore them on the runway. A rich reference section, including an extensive index, concludes the book.

Dostępność: dostępne

Cena:

299,00 zł

EGZ,CPY

CHANEL COLLECTIONS AND CREATIONS

CHANEL COLLECTIONS AND CREATIONS
CHANEL COLLECTIONS AND CREATIONS

 Chanel's combination of tradition, originality and style has always made it the most seductive of brands. Here the House of Chanel opens its private archives, revealing a galaxy of brilliant designs created by Coco Chanel from the 1920s onwards, and now reinterpreted to become the motifs for brand new garments, accessories and beauty products.

Inspired by the House's signature fragrance, the legendary ‘Chanel No 5’, the book explores five central themes – the suit, the camellia, jewelry, fragrances and make-up, and the little black dress – and follows the threads from past to present to show how these key items have been rediscovered and reinvented by fashion designers working in the footsteps of their illustrious predecessors. This visual journey is enhanced by previously unpublished archive photographs and original drawings by Karl Lagerfeld, as well as glorious images from some of the greatest names in fashion photography.

Dazzling clothes, intricate accessories, beautiful models and timeless design leave no doubt as to the lasting fame of the brand and embody everything that has come to symbolize the magic of Chanel.

Dostępność: dostępne

Cena:

189,00 zł

EGZ,CPY

CHANEL. THE VOCABULARY OF STYLE

CHANEL. THE VOCABULARY OF STYLE
CHANEL. THE VOCABULARY OF STYLE

 Gabrielle Bonheur "Coco" Chanel (1883-1971) was undoubtedly the most influential fashion designer of the 20th century. Her clothes and accessories have remained perennially chic, and her legendary fashion house continues to exert a powerful sway over today's designers. Jérôme Gautier tells the story of Chanel's iconic style through hundreds of images, many taken by the leading lights of fashion photography, including Richard Avedon, Gilles Bensimon, Patrick Demarchelier, Horst P. Horst, Annie Leibovitz, Man Ray, Helmut Newton, Irving Penn, and Ellen von Unwerth. This innovative volume pairs classic and contemporary photographs, placing fashion plates from Chanel's time alongside those by the house's designer-in-chief, Karl Lagerfeld. For instance, Cecil Beaton's portrait of Chanel appears alongside Lagerfeld's image of Cate Blanchett emulating her, and a classic plate by Henry Clarke flanks an arresting shot by Juergen Teller.

Dostępność: dostępne

Cena:

343,00 zł

EGZ,CPY

CHLOE CATWALK

CHLOE CATWALK
CHLOE CATWALK

The brilliance of the house of Chloé is on full view in this panorama of catwalk photography, celebrating the brand’s seventy years of collections by leading designers including founder Gaby Aghion, Karl Lagerfeld, Phoebe Philo, and Stella McCartney

Dostępność: dostępne

Cena:

299,00 zł

EGZ,CPY

CO (NIE)PRZYSTOI MĘŻCZYŹNIE? UBIÓR MĘSKI W SZTUCE I KULTURZE

CO (NIE)PRZYSTOI MĘŻCZYŹNIE? UBIÓR MĘSKI W SZTUCE I KULTURZE
CO (NIE)PRZYSTOI MĘŻCZYŹNIE? UBIÓR MĘSKI W SZTUCE I KULTURZE

Publikacja, będąca zbiorem artykułów polskich specjalistów, ma na celu przedstawienie różnych postawy wobec przeobrażeń stroju męskiego w kontekście transformacji kulturowych. Stara się zaprezentować odpowiedzi na tytułowe pytanie: Co (nie)przystoi mężczyźnie w ubiorze? W Polsce jest to unikatowa pozycja z zakresu studiów nad strojem. Bowiem ubiór i – szerzej – zewnętrzny wizerunek mężczyzny, jak również moda męska, przyciąga znacznie mniej uwagi niż zjawiska z dziedziny mody kobiecej. W polskich badaniach jest to tematyka rzadko poruszana, omawiana głównie w ramach badań etnograficznych lub kostiumologicznych. W światowej literaturze również doczekał się zaledwie kilku opracowań. Dlatego „Co (nie)przystoi mężczyźnie. Ubiór męski w kulturze i sztuce” stanowi pożądane i znaczące uzupełnienie luki w tym temacie.

Spis treści

Magdalena Furmanik-Kowalska, Anna Straszewska
„Co (nie)przystoi mężczyźnie”, czyli kilka słów wstępu o stroju męskim w sztuce i kulturze

Część I
Brummell, dandyzm i inne formy autokreacji w modzie męskiej

Anna Antonowicz
Piękny Brummell – męski dandys

Dorota Morawetz
Dandysi i ekstrawaganci, czyli paroksyzmy męskiej elegancji

Anna Domin
Męski gorset – przedmiot uwielbienia czy kpin? Dziewiętnastowieczny dandys i jego współczesny następca

Joanna Dobkowska
Jak powinien wyglądać poeta? Od abnegacji do dandyzmu

Adam Drozdowski
Walka o nowego gentlemana. Wyzwolony wizerunek mężczyzny, kreowany przez brytyjską Partię Reformy Stroju Męskiego, na tle obowiązujących norm konserwatywnych

Grażyna Bobilewicz
Papuga czy dandys? Image rosyjskiego stilagi w latach 1940–1960 w kontekście społeczno-kulturalnym

Część II
Strój jako element tożsamości

Justyna Majerska-Sznajder, Tymoteusz Król
W cieniu swoich żon, czyli rzecz o wilamowskim stroju męskim

Aneta Pawłowska
Afropolitanin – współczesny dandys z Afryki

Część III
Prasa a moda męska

Gabriela Juranek
Przemiany w modzie męskiej i dominującym wzorcu męskości
na przykładzie francuskich publikacji modowych z lat 1778–1793

Joanna Regina Kowalska
Modny czy nie? Mężczyzna w PRL-u według Barbary Hoff i Janiny Ipohorskiej w latach 1954–1968

Część IV
Strój a wzorce męskości

Agnieszka Narewska
Baletowa moda dla mężczyzn

Eleonora Jedlińska
Maciej Toporowicz versus Bruce Weber. Obsession for Men – krytyka fascynacji faszyzmem w fotografii mody męskiej

Anna Dzierżyc-Horniak
Czy mężczyźni marzą o stroju superbohatera? Wzorce męskości osadzone w kulturowym kontekście stroju herosa popkultury

Dostępność: dostępne

Cena:

49,00 zł

EGZ,CPY

CONTEMPORARY MENSWEAR

CONTEMPORARY MENSWEAR
CONTEMPORARY MENSWEAR

Menswear is now a respected, mature and yet highly creative part of the global fashion industry. From classic ‘heritage’ labels such as Albam Clothing through to dynamic, new labels such as Tellason, which set the fashion agenda for crafted, desirable denim or the clean, sartorially elegant lines of Won Hundred, the brands expertly selected and curated for this book represent the very best in a fast-changing international scene, be they the ones that create styles and set trends or those that innately understand how to sell and market menswear effectively.

Packed with critical insight and opinion, this book sets out to cut through the PR gloss of so much fashion writing. Each of the brands represented includes a sharp, brief profile of the people behind the brand and its history to date. And to provide even greater depth, the book also features essays on the major trends in the menswear scene and interviews with some of its key, influential figures.

Visually rich and encompassing the full range of apparel and accessories, including denim, workwear, outerwear, knitwear, shoes, bags, accessories and more, Contemporary Menswear is a source of inspiration and a must have ‘look book’ for all fashion designers, stylists, writers and students.

Dostępność: dostępne

Cena:

119,00 zł

EGZ,CPY
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl