Producent
- ALMAPRESS (1)
- ARKADY (10)
- BOSZ (4)
- CONRAN OCTOPUS (1)
- CZARNE (1)
- DOUBLE-BARRELLED BOOKS (1)
- FASHIONARY (2)
- GESTALTEN (2)
- HARDIE GRANT (1)
- HARPER COLLINS (1)
- HATJE CANTZ (1)
- HOAKI (1)
- INSTYTUT ADAMA MICKIEWICZA (1)
- IS PAN (1)
- LAURENCE KING (1)
- MARGINESY (1)
- MUZEUM WARSZAWY (1)
- OSNOVA (1)
- PAGEONE (1)
- PENGUIN BOOKS (1)
- PHAIDON (4)
- PRESTEL (2)
- REBIS (1)
- RIZZOLI (4)
- Rizzoli International Publications (2)
- SNOECK (1)
- Stowarzyszenie Historyków Sztuki (1)
- TAKO (1)
- TeNeues (1)
- THAMES & HUDSON (25)
- THE MET (1)
- V&A (2)
- WARSZAWSKA FIRM (1)
- WELBECK (3)
- Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (1)
- YALE UNIVERSITY (2)
Cena
-
od
do
GRAŻYNA HASE ZAWSZE W MODZIE
Niniejsza publikacja jest wszechstronną analizą warsztatu pracy Grażyny Hase. Projektantka z niezwykłą fantazją łączyła talent i znajomość krawieckiego rzemiosła z przedsiębiorczością: angażowała się w proces powstawania ubioru od projektu przez produkcję, organizację pokazów mody i sesji fotograficznych po sprzedaż i promocję w prasie.
Dostępność: średnia ilość
ANTIGLOSSY: FASHION PHOTOGRAPHY NOW
Capturing contemporary trends and forecasting the look of the future, this dazzling anthology collects the work of the most cutting-edge photographers working today, this volume is an essential compilation of the most important photographic trends of the age of social media and digital publication.
The interaction between photography and fashion has always been compelling--how can artists balance commercial viability against their own creative vision? Anti-Glossy collects some of the most innovative photographers working in the field of fashion, exploring the way new media is influencing the direction of photography for print.
As the notion of the "fashion photographer" becomes less distinct, the industry is benefitting from the talents of artists whose influence leads the genre into a multitude of surprising, often shocking, directions. In this collection of new fashion photography, full-page color and black-and-white photographs represent an incredible range of styles and techniques.
From the evolving vision of masters of the form such as Juergen Teller and Glen Luchford, to the ironic work of Sebastian Kim, to the challenges posed by young female voices like Annemarieke Van Drimmelen, Charlotte Wales, Sarah Piantadosi, Joanna Piotrowska, and Karen Knorr, the photographers featured in this exciting collection represent a cutting-edge trend in all its diversity. Paris-based author and editor Patrick Remy has selected over twenty photographers from emerging talents that hold the prospect of creating enduring fashion images and influencing the cultural and style trends of tomorrow to established figures exploring new directions.
Dostępność: dostępne
BAG DESIGN A HANDBOOK FOR ACCESSORIES DESIGNERS
BAG DESIGN to leksykon projektowania torebek, zupełnie inny niż standardowe podręczniki.
Publikacja zawiera kompendium wiedzy praktycznej z zakresu projektowania toreb oraz część szkicownikową.
Dostępność: dostępne
BIŻUTERIA W POLSCE. KONTEKSTY ZBIORY EKSPOZYCJE
Kolejna biżuteryjna podróż w czasie i przestrzeni, jak Katarzyna Kluczwajd, redaktor naukowy serii, określiła kiedyś „biżuteryjne” tomy, zawierające referaty wygłoszone podczas sesji z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce”. Tym razem cofamy się w czasie do XVII wieku, z którego pochodzi unikatowy zespół klejnotów i numizmatów, nazwanych „skarbem bydgoskim”. Kolejne artykuły poświęcone zostały pasom metalowym mieszczan poznańskich z XVI-XVIII wieku, tabakierkom z portretem Stanisława Augusta i polskiej biżuterii patriotycznej, w tym pierścieniom z kolekcji Feliska Jasieńskiego. Duży blok tekstów związany został ze zbiorami biżuterii muzeów: Ziemi Przemyskiej, krakowskiego Muzeum Narodowego oraz Muzeum Etnograficznego w Poznaniu, eksponującego m.in. biżuterię Indian peruwiańskich. „Biżuteryjną podróż w czasie i przestrzeni” zamykają artykuły poświęcone historii spółdzielni ORNO, symbolice biżuterii zoomorficznej międzywojnia oraz ozdobom z krzemienia pasiastego, rywalizującego ostatnio w popularności z bursztynem.
Tom, będący siedemnastą już pozycją serii: Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce, zaopatrzony został w streszczenia artykułów w jęz. ang., indeks osób i nazw geograficznych oraz kolorową wkładkę ilustracyjną.
Dostępność: dostępne
CHANEL CATWALK
The best-selling Chanel Catwalk was the first book to gather every Chanel collection ever created by Karl Lagerfeld in a single volume. Now fully updated to include Lagerfeld’s final collections for the house and those of his right-hand and successor, Virginie Viard, this revised edition includes twenty-eight new collections.
This definitive publication features a concise history of Karl Lagerfeld and Virginie Viard’s time at Chanel as well as brief biographical profiles of each designer. The collections (from Haute Couture and Ready-to-Wear to Cruise and Métier d’arts) are organized chronologically. Each one is introduced by a short text unveiling its influences and highlights and illustrated with carefully curated catwalk images, showcasing hundreds of spectacular clothes, details, accessories, beauty looks and set designs – and of course the top fashion models who wore them on the runway. A rich reference section, including an extensive index, concludes the book.
Dostępność: dostępne
CHINESE DRESS IN DETAIL
An extraordinary exploration of the splendour and complexity of Chinese garments and accessories, Chinese Dress in Detail will delight all followers of fashion, costume and textiles.
Dostępność: dostępne
CHLOE CATWALK
The brilliance of the house of Chloé is on full view in this panorama of catwalk photography, celebrating the brand’s seventy years of collections by leading designers including founder Gaby Aghion, Karl Lagerfeld, Phoebe Philo, and Stella McCartney
Dostępność: dostępne
CO (NIE)PRZYSTOI MĘŻCZYŹNIE? UBIÓR MĘSKI W SZTUCE I KULTURZE
Publikacja, będąca zbiorem artykułów polskich specjalistów, ma na celu przedstawienie różnych postawy wobec przeobrażeń stroju męskiego w kontekście transformacji kulturowych. Stara się zaprezentować odpowiedzi na tytułowe pytanie: Co (nie)przystoi mężczyźnie w ubiorze? W Polsce jest to unikatowa pozycja z zakresu studiów nad strojem. Bowiem ubiór i – szerzej – zewnętrzny wizerunek mężczyzny, jak również moda męska, przyciąga znacznie mniej uwagi niż zjawiska z dziedziny mody kobiecej. W polskich badaniach jest to tematyka rzadko poruszana, omawiana głównie w ramach badań etnograficznych lub kostiumologicznych. W światowej literaturze również doczekał się zaledwie kilku opracowań. Dlatego „Co (nie)przystoi mężczyźnie. Ubiór męski w kulturze i sztuce” stanowi pożądane i znaczące uzupełnienie luki w tym temacie.
Spis treści
Magdalena Furmanik-Kowalska, Anna Straszewska
„Co (nie)przystoi mężczyźnie”, czyli kilka słów wstępu o stroju męskim w sztuce i kulturze
Część I
Brummell, dandyzm i inne formy autokreacji w modzie męskiej
Anna Antonowicz
Piękny Brummell – męski dandys
Dorota Morawetz
Dandysi i ekstrawaganci, czyli paroksyzmy męskiej elegancji
Anna Domin
Męski gorset – przedmiot uwielbienia czy kpin? Dziewiętnastowieczny dandys i jego współczesny następca
Joanna Dobkowska
Jak powinien wyglądać poeta? Od abnegacji do dandyzmu
Adam Drozdowski
Walka o nowego gentlemana. Wyzwolony wizerunek mężczyzny, kreowany przez brytyjską Partię Reformy Stroju Męskiego, na tle obowiązujących norm konserwatywnych
Grażyna Bobilewicz
Papuga czy dandys? Image rosyjskiego stilagi w latach 1940–1960 w kontekście społeczno-kulturalnym
Część II
Strój jako element tożsamości
Justyna Majerska-Sznajder, Tymoteusz Król
W cieniu swoich żon, czyli rzecz o wilamowskim stroju męskim
Aneta Pawłowska
Afropolitanin – współczesny dandys z Afryki
Część III
Prasa a moda męska
Gabriela Juranek
Przemiany w modzie męskiej i dominującym wzorcu męskości
na przykładzie francuskich publikacji modowych z lat 1778–1793
Joanna Regina Kowalska
Modny czy nie? Mężczyzna w PRL-u według Barbary Hoff i Janiny Ipohorskiej w latach 1954–1968
Część IV
Strój a wzorce męskości
Agnieszka Narewska
Baletowa moda dla mężczyzn
Eleonora Jedlińska
Maciej Toporowicz versus Bruce Weber. Obsession for Men – krytyka fascynacji faszyzmem w fotografii mody męskiej
Anna Dzierżyc-Horniak
Czy mężczyźni marzą o stroju superbohatera? Wzorce męskości osadzone w kulturowym kontekście stroju herosa popkultury
Dostępność: dostępne
CONTEMPORARY MENSWEAR
Menswear is now a respected, mature and yet highly creative part of the global fashion industry. From classic ‘heritage’ labels such as Albam Clothing through to dynamic, new labels such as Tellason, which set the fashion agenda for crafted, desirable denim or the clean, sartorially elegant lines of Won Hundred, the brands expertly selected and curated for this book represent the very best in a fast-changing international scene, be they the ones that create styles and set trends or those that innately understand how to sell and market menswear effectively.
Packed with critical insight and opinion, this book sets out to cut through the PR gloss of so much fashion writing. Each of the brands represented includes a sharp, brief profile of the people behind the brand and its history to date. And to provide even greater depth, the book also features essays on the major trends in the menswear scene and interviews with some of its key, influential figures.
Visually rich and encompassing the full range of apparel and accessories, including denim, workwear, outerwear, knitwear, shoes, bags, accessories and more, Contemporary Menswear is a source of inspiration and a must have ‘look book’ for all fashion designers, stylists, writers and students.
Dostępność: dostępne