Producent
- ABRAMS (5)
- ADIT (4)
- AGORA (1)
- ARKADY (1)
- ARSENAŁ (1)
- AURUM PRESS (1)
- AUSTERIA (2)
- BĘC ZMIANA (1)
- BLUE BIRD (3)
- BOSZ (1)
- BUCHMANN (1)
- CENTRUM MIEROSZEWSKIEGO (1)
- CHRONICAL BOOKS (1)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- EZOP (1)
- FABER AND FABER (1)
- FUNDACJA PRODOT (1)
- GDYŃSKA SZKOŁA FILMOWA (1)
- GOETHE INSTYTUT (1)
- inny (1)
- INSIGNIS MEDIA (1)
- INSTYTUT IM. JERZEGO GROTOWSKIEGO (3)
- INSTYTUT TEATRA (3)
- Instytut Teatralny (6)
- INTELLECTBOOKS (1)
- IS PAN (3)
- JEDNOŚĆ (1)
- KA (2)
- KAMPANIA ARTYSTYCZNA (2)
- Katedra Wydawnictwo Naukowe (3)
- kino muzeum (1)
- KIRINWydawnictwo (1)
- KRYTYKA POLIT. (1)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- LAURENCE KING (1)
- MANCHESTER UNIV (1)
- MANDO (1)
- MARGINESY (1)
- MHF KRAKÓW (1)
- MOCAK (1)
- NOIR SUR BLANC (1)
- OPEN BETA (1)
- PALGRAVE MACMILLAN (1)
- PAŃSTWOWA GALERIA SZTUKI (1)
- PERONY KULTURY (1)
- PIW (1)
- PRÓSZYŃSKI I S-KA (1)
- PWSFTVIT (1)
- REBIS (2)
- SŁOWO/OBRAZ TER (3)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (17)
- TAKO (2)
- TASCHEN (4)
- THAMES & HUDSON (1)
- UMCS (1)
- UMK (1)
- UNIVERSITAS (13)
- UNIVERSITY OF ILLINOIS PRESS (1)
- URSINES (1)
- VINTAGE (1)
- W PODWÓRKU (1)
- WAB (1)
- WARSTWY (2)
- WARSZTATY KULTURY (1)
- WOJCIECH MARZEC (14)
- WORDSWORTH (1)
- WUW (1)
- wyd UJ (1)
- WYD.UJ (1)
- Wydawnictwo Naukowe PWN (2)
- Wydawnictwo Naukowe UAM (1)
- Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (2)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (1)
- Wydawnictwo Poznańskie (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (1)
- ZNAK (3)
Cena
-
od
do
ZANUSSI PRZEZ PRZEDMIOTY
Książka „Zanussi. Przez przedmioty” to eseistyczno-biograficzna opowieść o Krzysztofie Zanussim, legendarnym reżyserze kina moralnego niepokoju. Co istotne – ukazuje się w przededniu 85 urodzin mistrza światowej kinematografii. Z tej okazji czytelnik otrzymuje wyjątkowy przewodnik, a zarazem esej, napisany przez Barbarę Gruszkę-Zych.
Dostępność: dostępne
PRZECIĄG
Na tom składa się siedem współczesnych sztuk teatralnych i słuchowisk Pawła Mossakowskiego, napisanych w latach 1980-1986. Poruszają one problemy złożonych relacji sztuki i polityki oraz sztuki i życia.
Ich bohaterowie żyją w okresie transformacji politycznej. Muszą na nowo określić swoją hierarchię wartości. Bilansują swoje dokonania i porażki, stoją przed trudnymi wyborami moralnymi i życiowymi.
Dostępność: dostępne
(NIE)ŚWIADOMOŚĆ TEATRU. WYPOWIEDZI I ROZMOWY
Antologia kobiecej myśli teatralnej, która pozwala na usłyszenie kobiecego głosu nie tyle w pracy i dziele, ile w refleksji nad nimi, w autokomentarzach i wspomnieniach, w zapisie doświadczenia, w perspektywie metateatralnej, historycznej, instytucjonalnej i, nade wszystko, osobistej. Trzecia z książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca Historia Polskiego Teatru.
„(Nie)świadomość teatru, poza upodmiotowieniem kobiecego głosu, a zarazem odsłonięciem jego dystynktywnych cech, ma także aspekt jawnie polemiczny. Jest bowiem, oczywiście tylko w pewnym sensie, odpowiedzią na antologię Świadomość teatru. Polska myśl teatralna drugiej połowy XX wieku wydaną pod redakcją Wojciecha Dudzika w Wydawnictwie Naukowym PWN w 2007 roku, w której na pięćdziesiąt osiem zamieszczonych tekstów jest zaledwie pięć napisanych przez kobiety i dwa, których są współautorkami, a pod względem objętości wypowiedzi kobiet zajmują niewiele ponad pięć procent całości” – pisze we wstępie Joanna Krakowska.
Dostępność: dostępne
10 LAT EMOCJI POLSKIE KINO 2005-2015
Pamiętam, jak ci, co znali dokonania polskiej szkoły filmowej czy kina moralnego niepokoju, jeszcze dziesięć lat temu załamywali ręce z rozpaczy: w roku 2005 na wszystkie polskie filmy sprzedano 800 tysięcy biletów. Po dziesięciu latach na obejrzenie polskiego filmu – i to w warunkach ostrej konkurencji zagranicznej
– wybrało się do kina ponad 11 milionów osób. Tak trzymać.
Agnieszka Odorowicz
Krytyk filmowy, zahibernowany kilkanaście lat temu, przebudziwszy się w dzisiejszych czasach, przeżyłby szok. Nie ze względu na polityczne zwroty i kataklizmy, aquaparki, autostrady czy niespodziewane sukcesy polskich sportowców. Mało bowiem co zmieniło się w Polsce tak bardzo jak kinematografia. Co się wydarzyło w ciągu tych dziesięciu lat, że tak gruntownie odmienił się obraz polskiego kina i jego miejsca – nie tylko w kraju? Jak w ogóle możliwa była ta zmiana? Czas opowiedzieć sobie tę niezwykłą historię.
Wojciech Orliński (ur. 1969) – dziennikarz „Gazety Wyborczej”.
Autor kilku książek, m.in. Co to są sepulki – wszystko o Stanisławie Lemie (2005), Ameryka nie istnieje (2009) i Internet – czas się bać (2013). Prowadzi bloga Ekskursje w dyskursie.
Dostępność: dostępne
100 ALL-TIME FAVOURITE MOVIES OF THE 20TH CENTURY
Chronological entries each include a synopsis, cast/crew listings, technical information, actor/director bios, trivia, and lists of awards, as well as film stills, production photos, and the original poster for each film. The chapter for each decade begins with an introduction exploring the historical and social context of films made in that era.
Dostępność: dostępne
40-LATEK KULISY KULTOWEGO SERIALU
Dostępność: dostępne
5 TAJNIKÓW WARSZTATU FILMOWEGO
Jedna z najsławniejszych na świecie książek o warsztacie filmowym. Autor przy pomocy setek fotografii i rysunków przedstawia w sposób jasny i zwięzły najważniejsze zasady i techniki opowiadania historii kamerą oraz związane z tym inne aspekty tworzenia filmów.
Wychodząc od pięciu centralnych tematów książki - kąty widzenia kamery, ciągłość wizualna, montaż, zbliżenia, kompozycja kadru - Mascelli krok po kroku prowadzi filmowców przez praktyczny kurs myślenia obrazem.
Dostępność: dostępne
A LEXICON OF THE CENTRAL-EASTERN EUROPEAN INTERWAR THEATRE AVANT-GARDE
Książka realizuje alternatywną wersję leksykonu: nie jest słownikiem terminów, zjawisk, osób, wydarzeń, dzieł itp., lecz jest zbudowanym z esejów tekstowym performansem ustanawiającym międzywojenną awangardę teatralną Europy Środkowo-Wschodniej jako odrębne i specyficzne zjawisko historyczne.
Dostępność: dostępne
A PROPOS NICZEGO
Szczery, soczysty i błyskotliwy autoportret jednego z największych artystów naszych czasów!
Z wyjątkową gawędziarską pasją Allen prowadzi nas od dzieciństwa i młodości na Brooklynie, przez pracę scenarzysty w programie Sida Ceasara i komika stand-upowego, aż po pierwsze próby aktorsko-reżyserskie i rozkwit – trwającej sześćdziesiąt lat – kariery w przemyśle filmowym.
Na kartach tej niecodziennej autobiografii wielkie nazwiska mieszają się z błahostkami, naiwne zachwyty z bagażem życiowych doświadczeń, a kino ma godnego rywala w postaci muzyki jazzowej.
Ta intymna i często humorystyczna historia znajduje się na listach bestsellerów takich czasopism, jak „New York Times”, „USA Today”, „Los Angeles Times” i „Publishers Weekly”.
Żywa opowieść o dorastaniu na Brooklynie, w rodzinie z klasy średniej; plotkarska relacja o wdrapywaniu się po szczeblach drabiny komedii, od pisania gagów dla tabloidów po zdobycie Oscarów. (…) Większa część tych wspomnień jest przyjemną i zajmującą lekturą. (…) Trzeba być prawdziwym ponurakiem, żeby nie roześmiać się pod gradem żartów.- Peter Biskind, „Loch Angeles Times”
Prawdziwie wyluzowany głos na papierze.- „New York Times”
Absolutnie zachwycająca, zabawna, ujmująca i skrząca się gwiezdnym pyłem. - „National Review”
Od młodości mistrz w humorystycznym umniejszaniu samego siebie, urodzony z nowojorskimi cojones, Allen mówi to, o czym inni tylko myślą, i do diabła z kontrowersjami. - „New York Journal of Books” - „The Federalist”
Rzutka, żywa, nadzwyczaj zabawna relacja.- „Commentary Magazine”
Jeśli kochacie Woody’ego Allena, pokochacie tę książkę. - Sam Wasson, „Air Mail”
Dostępność: dostępne
AGEZYLAUSZ JULIUSZA SŁOWACKIEGO GŁOSY
Dostępność: dostępne
AKTORZY KINA EUROPEJSKIEGO VII
Tom, który oddajemy w ręce czytelniczek i czytelników jest już siódmym z międzywydawniczej serii, zainicjowanej przez filmoznawców łódzkich w latach 90. i podjętej przez Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ w kolejnych dekadach. Proponujemy autorskie interpretacje twórczości zarówno reżyserów zasłużonych, niekiedy nieco niesłusznie zapomnianych, jak też przedstawicieli młodszego pokolenia, dotychczas nieobecnych w polskim piśmiennictwie naukowym. Wybrane kinematografie europejskie reprezentują pary twórców, bohaterów tomu: Włochy Amelio Gianni i Valerio Zurlini, Hiszpanię Luis Garcia Berlanga i Juan Antonio Bardem, Szwecję Vilgot Sjman i Bo Widerberg, Anglię Jack Clayton i Joe Wright, Turcję Nuri Bilge Ceylan i Zeki Demirkubuz, Niemcy Werner Herzog i Margarethe von Trotta, a Francję Leos Carax i Walerian Borowczyk.
Dostępność: dostępne