Producent
- A24 (1)
- ABRAMS (5)
- ADIT (4)
- AGORA (2)
- ARKADY (2)
- ARSENAŁ (1)
- AURUM PRESS (1)
- AUSTERIA (2)
- BLUE BIRD (1)
- BUCHMANN (1)
- CENTRUM MIEROSZEWSKIEGO (1)
- CHRONICAL BOOKS (1)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- EZOP (1)
- FABER AND FABER (1)
- FLAME TREE PUBLISHING (1)
- FUNDACJA PRODOT (1)
- GOETHE INSTYTUT (1)
- INSIGNIS MEDIA (1)
- INSTYTUT IM. JERZEGO GROTOWSKIEGO (3)
- INSTYTUT TEATRA (3)
- Instytut Teatralny (6)
- INTELLECTBOOKS (1)
- IS PAN (3)
- JEDNOŚĆ (1)
- KA (2)
- KAMPANIA ARTYSTYCZNA (2)
- Katedra Wydawnictwo Naukowe (3)
- kino muzeum (1)
- KRYTYKA POLIT. (1)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- MANCHESTER UNIV (1)
- MARGINESY (2)
- MOCAK (1)
- NOIR SUR BLANC (1)
- OFFICYNA (1)
- PALGRAVE MACMILLAN (1)
- PAŃSTWOWA GALERIA SZTUKI (1)
- PERONY KULTURY (1)
- PIW (1)
- PRINTWORKS (1)
- PWSFTVIT (1)
- REEL ART PRESS (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (3)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (17)
- TAKO (2)
- TASCHEN (6)
- THAMES & HUDSON (5)
- UMCS (1)
- UMK (1)
- UNIVERSITAS (12)
- URSINES (1)
- VINTAGE (1)
- W PODWÓRKU (1)
- WAB (2)
- WARSTWY (2)
- WARSZTATY KULTURY (1)
- WIĘŹ (1)
- WOJCIECH MARZEC (14)
- WORDSWORTH (1)
- WUŁ (1)
- WUW (1)
- wyd UJ (1)
- WYD.UJ (1)
- Wydawnictwo Naukowe UAM (1)
- Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (2)
- Wydawnictwo Poznańskie (1)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (1)
- ZNAK (3)
Cena
-
od
do
ZANUSSI PRZEZ PRZEDMIOTY
Książka „Zanussi. Przez przedmioty” to eseistyczno-biograficzna opowieść o Krzysztofie Zanussim, legendarnym reżyserze kina moralnego niepokoju. Co istotne – ukazuje się w przededniu 85 urodzin mistrza światowej kinematografii. Z tej okazji czytelnik otrzymuje wyjątkowy przewodnik, a zarazem esej, napisany przez Barbarę Gruszkę-Zych.
Dostępność: dostępne
PRZECIĄG
Na tom składa się siedem współczesnych sztuk teatralnych i słuchowisk Pawła Mossakowskiego, napisanych w latach 1980-1986. Poruszają one problemy złożonych relacji sztuki i polityki oraz sztuki i życia.
Ich bohaterowie żyją w okresie transformacji politycznej. Muszą na nowo określić swoją hierarchię wartości. Bilansują swoje dokonania i porażki, stoją przed trudnymi wyborami moralnymi i życiowymi.
Dostępność: dostępne
(NIE)ŚWIADOMOŚĆ TEATRU. WYPOWIEDZI I ROZMOWY
Antologia kobiecej myśli teatralnej, która pozwala na usłyszenie kobiecego głosu nie tyle w pracy i dziele, ile w refleksji nad nimi, w autokomentarzach i wspomnieniach, w zapisie doświadczenia, w perspektywie metateatralnej, historycznej, instytucjonalnej i, nade wszystko, osobistej. Trzecia z książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca Historia Polskiego Teatru.
„(Nie)świadomość teatru, poza upodmiotowieniem kobiecego głosu, a zarazem odsłonięciem jego dystynktywnych cech, ma także aspekt jawnie polemiczny. Jest bowiem, oczywiście tylko w pewnym sensie, odpowiedzią na antologię Świadomość teatru. Polska myśl teatralna drugiej połowy XX wieku wydaną pod redakcją Wojciecha Dudzika w Wydawnictwie Naukowym PWN w 2007 roku, w której na pięćdziesiąt osiem zamieszczonych tekstów jest zaledwie pięć napisanych przez kobiety i dwa, których są współautorkami, a pod względem objętości wypowiedzi kobiet zajmują niewiele ponad pięć procent całości” – pisze we wstępie Joanna Krakowska.
Dostępność: dostępne
10 LAT EMOCJI POLSKIE KINO 2005-2015
Pamiętam, jak ci, co znali dokonania polskiej szkoły filmowej czy kina moralnego niepokoju, jeszcze dziesięć lat temu załamywali ręce z rozpaczy: w roku 2005 na wszystkie polskie filmy sprzedano 800 tysięcy biletów. Po dziesięciu latach na obejrzenie polskiego filmu – i to w warunkach ostrej konkurencji zagranicznej
– wybrało się do kina ponad 11 milionów osób. Tak trzymać.
Agnieszka Odorowicz
Krytyk filmowy, zahibernowany kilkanaście lat temu, przebudziwszy się w dzisiejszych czasach, przeżyłby szok. Nie ze względu na polityczne zwroty i kataklizmy, aquaparki, autostrady czy niespodziewane sukcesy polskich sportowców. Mało bowiem co zmieniło się w Polsce tak bardzo jak kinematografia. Co się wydarzyło w ciągu tych dziesięciu lat, że tak gruntownie odmienił się obraz polskiego kina i jego miejsca – nie tylko w kraju? Jak w ogóle możliwa była ta zmiana? Czas opowiedzieć sobie tę niezwykłą historię.
Wojciech Orliński (ur. 1969) – dziennikarz „Gazety Wyborczej”.
Autor kilku książek, m.in. Co to są sepulki – wszystko o Stanisławie Lemie (2005), Ameryka nie istnieje (2009) i Internet – czas się bać (2013). Prowadzi bloga Ekskursje w dyskursie.
Dostępność: dostępne
40-LATEK KULISY KULTOWEGO SERIALU
Dostępność: dostępne
5 TAJNIKÓW WARSZTATU FILMOWEGO
Jedna z najsławniejszych na świecie książek o warsztacie filmowym. Autor przy pomocy setek fotografii i rysunków przedstawia w sposób jasny i zwięzły najważniejsze zasady i techniki opowiadania historii kamerą oraz związane z tym inne aspekty tworzenia filmów.
Wychodząc od pięciu centralnych tematów książki - kąty widzenia kamery, ciągłość wizualna, montaż, zbliżenia, kompozycja kadru - Mascelli krok po kroku prowadzi filmowców przez praktyczny kurs myślenia obrazem.
Dostępność: dostępne
A LEXICON OF THE CENTRAL-EASTERN EUROPEAN INTERWAR THEATRE AVANT-GARDE
Książka realizuje alternatywną wersję leksykonu: nie jest słownikiem terminów, zjawisk, osób, wydarzeń, dzieł itp., lecz jest zbudowanym z esejów tekstowym performansem ustanawiającym międzywojenną awangardę teatralną Europy Środkowo-Wschodniej jako odrębne i specyficzne zjawisko historyczne.
Dostępność: dostępne
AGEZYLAUSZ JULIUSZA SŁOWACKIEGO GŁOSY
Dostępność: dostępne
AKTORZY KINA EUROPEJSKIEGO VII
Tom, który oddajemy w ręce czytelniczek i czytelników jest już siódmym z międzywydawniczej serii, zainicjowanej przez filmoznawców łódzkich w latach 90. i podjętej przez Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ w kolejnych dekadach. Proponujemy autorskie interpretacje twórczości zarówno reżyserów zasłużonych, niekiedy nieco niesłusznie zapomnianych, jak też przedstawicieli młodszego pokolenia, dotychczas nieobecnych w polskim piśmiennictwie naukowym. Wybrane kinematografie europejskie reprezentują pary twórców, bohaterów tomu: Włochy Amelio Gianni i Valerio Zurlini, Hiszpanię Luis Garcia Berlanga i Juan Antonio Bardem, Szwecję Vilgot Sjman i Bo Widerberg, Anglię Jack Clayton i Joe Wright, Turcję Nuri Bilge Ceylan i Zeki Demirkubuz, Niemcy Werner Herzog i Margarethe von Trotta, a Francję Leos Carax i Walerian Borowczyk.
Dostępność: dostępne
ALFRED HITCHCOCK THE COMPLETE FILMS
The name Alfred Hitchcock is synonymous with suspense—that is to say, masterful, spine-tingling, thrilling, shocking, excruciating, eye-boggling suspense. With triumphs such as Rebecca, Vertigo, Rear Window, and Psycho, Hitchcock (1899–1980) fashioned a new level of cinematic intrigue and fear through careful pacing, subtlety, and suggestiveness.
Dostępność: dostępne