Producent
- 5 CONTINENTS (1)
- 77 PRESS (1)
- ABRAMS (2)
- ABRAMS IMAGE (1)
- ACC ART BOOKS (1)
- ALETHEIA (1)
- ALMA-PRESS (1)
- ALMAPRESS (1)
- APERTURE (1)
- ARKADY (1)
- AUSTERIA (1)
- BĘC ZMIANA (2)
- BOKFORLAGET MAX STROM (2)
- BOSZ (3)
- BWA WROCŁAW (1)
- CHRONICLE BOOKS (1)
- CZARNE (1)
- DAMIANI (2)
- DK (1)
- FARBIARNIA (1)
- FUEL (4)
- FUND. POWIĘKSZE (1)
- FUNDACJA ARCHEOLOGIA FOTOGRAFII (1)
- GESTALTEN (1)
- HANGAR (1)
- HARPER (1)
- HATJE CANTZ (4)
- HIRMER (1)
- HIRMER VERLAG (1)
- inny (1)
- INOTHERWORDS (1)
- INSTYTUT ADAMA (1)
- IS PAN (1)
- KARAKTER (2)
- KEHRER (2)
- LUSTER (1)
- MACK (2)
- MARGINESY (1)
- MCK (2)
- MHF KRAKÓW (2)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (2)
- Międzynarodowe Centrum Kultury Kraków (1)
- MOCAK (1)
- MOMA (3)
- MUZEUM SZTUKI W ŁODZI (1)
- MUZEUM WARSZAWY (1)
- NATIONAL PORTRAIT GALLERY (1)
- NATIONAL PORTRT (1)
- NEW HELO AND PIONEERS (1)
- OFICYNA WYDAWNICZA ORYGINAŁY (1)
- OŚRODEK KULT. I (1)
- PHAIDON (2)
- PIE (2)
- PIX.HOUSE (1)
- Polskie Wydawnictwo Muzyczne (1)
- PRESTEL (4)
- PRINCETON (1)
- RIZZOLI (2)
- SCHIRMER/MOSEL (1)
- SCHRIMER/MOSEL (1)
- SKIRA (1)
- STEIDL (1)
- TASCHEN (24)
- TATE PUBLISHING (1)
- TENEUES (3)
- THAMES & HUDSON (13)
- UMCS (1)
- UNIVERSITAS (1)
- UNIWERSYTET ARTYSTYCZNY IM. M. ABAKANOWICZ W POZNANIU (1)
- VIRGINIA MUSEUM (1)
- WYDAWNICTWO EDUKACYJNE UAM (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (1)
- YALE UNIVERSITY (2)
- Zachęta Narodowa Galeria Sztuki (1)
- ZUPA GRAFIKA (1)
Cena
-
od
do
1937: MICHAŁ WASZYŃSKI "OKO JAK DOSKONAŁY OBIEKTYW"
Monografia jednego tylko, ale na tle całej działalności artystycznej Michała Waszyńskiego, szczególnego filmu z 1937 roku, […] wyjątkowo jasno prezentuje bardzo skomplikowany i rozległy w istocie temat. Waszyński należał do najwybitniejszych przedstawicieli kinematografii polskiej w okresie międzywojennym, a po wojnie dał się poznać na forum międzynarodowym jako reżyser, współreżyser, a przede wszystkim producent, współpracując z takimi twórcami, jak Orson Welles, Wyler czy Mankiewicz.
[Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Juszczaka]
Dostępność: dostępne
AN ALTERNATIVE HISTORY OF PHOTOGRAPHY
The real history of photography is a vast collection of inter- connected stories stretching from East Asia to West Africa, from New Zealand to Uzbekistan.
Dostępność: dostępne
ANNIE LEIBOVITZ THE EARLY YEARS 1970-1983
For more than half a century, Annie Leibovitz has been taking culture-defining photographs. Her portraits of politicians, performers, athletes, businesspeople, and royalty make up a gallery of our time, imprinted on our collective consciousness by both the singularity of their subjects and Leibovitz’s inimitable style.
The catalogue to an installation at the LUMA Foundation in Arles, Annie Leibovitz: The Early Years, 1970–1983 returns to Leibovitz’s origins. It begins with a moment of artistic revelation: the spontaneous shot that made Leibovitz think she could transition from painting to photography as her area of study at the San Francisco Art Institute. The meticulously and personally curated collection, including contact sheets and Polaroids, provides a vivid document both of Leibovitz’s development as a young artist and of a pivotal era. Leibovitz’s reportage-like photo stories for Rolling Stone, which she began working for when she was still a student, record such heady political, cultural, and counter-cultural developments as the Vietnam War protests, the launch of Apollo 17, the presidential campaign of 1972, Richard Nixon’s resignation in 1974, and the Rolling Stones on tour in 1975. Then, as now, Leibovitz won the trust of the prominent and famous, and the book’s pages are animated by many familiar faces, among them Muhammad Ali, Mick Jagger, Keith Richards, Ken Kesey, Patti Smith, Bruce Springsteen, Joan Didion, and Debbie Harry, as well as John Lennon and Yoko Ono, captured in their now iconic embrace just hours before Lennon was assassinated.
Throughout the book, the portraits and reportage are linked to images of cars, driving, and even a series on California highway patrolmen. In many ways, it’s a celebration of life on the road—the frenetic rhythms, the chance encounters, the meditative opportunities. And with its rich archival aspects, it is also a tribute to an earlier time and a young photographer enmeshed in a culture that was itself in transition.
Dostępność: dostępne
ANNIKA NORDENSKIOLD FROM NOTHING
The artist Annika Nordenskiold has used AI as a tool to portray her dreams and inner fantasies.
Dostępność: dostępne
ARAKI TOKYO LUCKY HOLE
Welcome to the era of the no-panties coffee shop
Tokyo "entertainment centers" in the early 1980s photographed by Araki
It started in 1978 with an ordinary coffee shop near Kyoto whose waitresses famously wore no panties under their miniskirts and see-through pantyhose. As word began to spread, similar establishments popped up across the country. Men lined up outside these cafés waiting to pay three times the usual price for coffee served by a panty-free young woman, hoping to catch a fortuitous glimpse. Within a few years, a new craze took hold: the no-panties "massage" parlor. Competition for customers led these new types of businesses to offer an increasingly bizarre range of services: fondling clients through holes in coffins whilst they lie naked inside playing dead, interiors catering to commuter-train fetishists, young virgin role-playing, etc. Amongst these many destinations was a Tokyo club called Lucky Hole. Here, the premise was ridiculously simple: clients stood on one side of a plywood partition, a hostess on the other; in between them was simply a hole big enough for a certain part of the male anatomy to pass through.
Nobuyoshi Araki was a frequent visitor to the sex clubs of Tokyo's Shinjuku neighborhood, and he photographed them profusely until the golden age of Japan's sex industry came to a screeching halt in February 1985, with the enactment of the New Amusement Business Control and Improvement Act. In over 800 photos, Tokyo Lucky Hole documents the free-for-all spirit of those clubs via Araki's lens.
The photographer:
Nobuyoshi Araki was born in Tokyo in 1940. Given a camera by his father at the ripe age of twelve, Araki has been taking pictures ever since. He studied photography and film at Chiba University and went into commercial photography soon after graduating. In 1970 he created his famous Xeroxed Photo Albums, which he produced in limited editions and sent to friends, art critics, and people selected randomly from the telephone book. Over the years, his bold, unabashed photographs of his private life have been the object of a great deal of controversy and censorship (especially in his native Japan), a fact that has not fazed the artist nor diminished his influence. To date, Araki has published over 350 books of his work.
Dostępność: dostępne
ARAKI. 40TH ANNIVERSARY EDITION
First published as a Limited Edition and now back in a new format to celebrate TASCHEN’s 40th anniversary, the curation delves deep into Araki’s best-known imagery: Tokyo street scenes; faces and foods; colorful, sensual flowers; female genitalia; and the Japanese art of kinbaku, or bondage. As girls lay bound but defiant and glistening petals assume suggestive shapes, Araki plays constantly with patterns of subjugation and emancipation, death and desire and with the slippage between serene image and shock.
Dostępność: dostępne
ARBUS, FRIEDLANDER, WINOGRAND. NEW DOCUMENTS 1967
Mit New Documents war die noch von Edward Steichen propagierte Family of Man-Stimmung der Fotografie endgültig Vergangenheit.
Dostępność: dostępne
AVEDON ADVERTISING
The first survey of Richard Avedon's influential advertising work Richard Avedon was one of the most sought-after and influential advertising photographers in America from the 1940s to the beginning of the 21st century, creating work that exemplified Madison Avenue at the height of its influence in world culture. Working with a talented cadre of models, copy writers, and art directors, Avedon made images that enticed consumers to embrace the new, especially in the areas of fashion and beauty, with campaigns for Revlon, Chanel, Calvin Klein, Dior, and Versace, among many others. Avedon Advertising tells this story, reproducing memorable ads that range from the buoyant 1940s and 1950s, when post-war prosperity opened up new experiences to consumers; through the explosive '60s; and into the era defined by celebrity culture and global brand awareness.
Dostępność: dostępne
BAŁUTY PALIMPSEST
"Bałuty - palimpsest" to przedsięwzięcie fotograficzne pokazujące wielowarstwowość Bałut. Na książkę składają się fotografie wykonane w dzielnicy Bałuty na obszarze mniej więcej pokrywającym się z obszarem getta Litzmannstadt. Projekt dedykowany jest ofiarom Wielkiej Szpery, dlatego więc subtelnym składnikiem wielu zdjęć są sylwetki dzieci i osób starszych. Na książkę składają się także teksty. Do przedsięwzięcia zostali zaproszeni autorzy, którzy zajmują się jakąś z warstw składającą się na to szczególne miejsce. Aleksandra Sumorok pisze o socrealistycznej historii dzielnicy, Tomasz Stegliński o swoim dzieciństwie i dorastaniu w kwartale ulic o najgorszej sławie, Bogdan Bujała zajmuje się druzgocą świadomością wydarzeń Wielkiej Szpery, a Wojciech Wilczyk porusza problem napisów kibicowskich, którymi oznaczone jest prawie każde miejsce na Bałutach. Bałuty to miejsce szczególne, swoim znaczeniem i historią wykraczające daleko poza lokalność.
Dostępność: dostępne
BEKSIŃSKI FOTOGRAFIA/PHOTOGRAPHY
„Beksiński. Fotografia” to pierwszy tomik w serii poświęconej polskim fotografikom. Zdzisław Beksiński zajmował się fotografią stosunkowo krótko, niespełna osiem lat. Główną modelką artysty była jego żona, Zofia Beksińska, która nie tylko wspaniale eksponowała kobiece piękno, lecz także potrafiła sprostać wymogom eksperymentatora. Zdjęcia Beksińskiego, cechujące się różnorodnością formalną i poetycką wrażliwością, koncentrują się przede wszystkim na temacie przemijania. Zaprezentowane w książce fotografie pochodzą ze zbiorów Muzeum Historycznego w Sanoku.
Dostępność: dostępne