Producent
- AGORA (1)
- ALETHEIA (9)
- ASTRUM (1)
- AUSTERIA (1)
- BELLONA (4)
- BĘC ZMIANA (1)
- COPERNICUS CENTER (1)
- COPERNICUS CENTER PRESS (3)
- CZARNE (1)
- DOWODY (1)
- EPERONS-OSTROGI (2)
- FUND. NA RZECZmyslenia im. B. Skargi (1)
- KARAKTER (1)
- KRONOS (1)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- KULTURA LIBERAL (2)
- MAMMAL (1)
- MINIATURY FILOZOFICZNE (1)
- OSTROGI (3)
- PENGUIN BOOKS (1)
- PIW (3)
- PUBLICAT (1)
- PWN (16)
- REBIS (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (3)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (3)
- TAKO (2)
- UNIVERSITAS (4)
- VIS-A-VIS ETIUD (11)
- vis-a-vis/Etiuda (2)
- WYD.UW (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (1)
- ZNAK (7)
- ZWIERCIADŁO (1)
Cena
-
od
do
KOŁAKOWSKI I POSZUKIWANIE PEWNOŚCI
Hubert Czyżewski śledzi intelektualną wędrówkę autora Głównych nurtów marksizmu: od żarliwych filipik antykościelnych z czasów stalinowskich do początku XXI w., gdy filozof deklarował, że „stoi po stronie chrześcijaństwa”. Autor przekonuje, że przez całe życie to myśl religijna stanowiła jądro refleksji Kołakowskiego.
Dostępność: dostępne
KONTINUUM NIESZCZĘŚCIA. BERNHARD, HANDKE
Być może jednym z najpoważniejszych zadań, jakich może podjąć się literatura, jest uruchomienie gry, w której zdoła ona zasugerować, że chodzi w niej o coś więcej niż ona sama. Nie da się chyba więcej osiągnąć w tej dziedzinie, niż przekonać czytających, choćby na chwilę, że stawka pisarstwa jest większa niż samo pisanie, że tekst może dotykać Sprawy, która każe mu wykroczyć poza własne ograniczenia. Oczywiście literatura spełnia się wtedy, gdy wygrywa tę grę dzięki własnym środkom, pisarstwu i jego technikom. Czy jednak oprócz tego nie trzeba czegoś jeszcze, czego w ramach poetyki nie sposób precyzyjnie nazwać, a co wypełniałoby machinę literacką odpowiednim żarem? Czegoś, co sprawi, że środki literackie będą więcej niż techniką. Wydaje się, że literatura nie ma szans na inne zwycięstwo, niż roztoczyć wokół siebie aurę takiej wątpliwości. Pisanie o niej musi nieustannie lokalizować miejsce styku między nią samą i czymś innym, co pozwala jej przebierać się za coś, czym nie jest.
Dostępność: dostępne
KRÓTKI PRZEWODNIK PO ŻYCIU. NIEZNANE TEKSTY
Zatrzymajmy przez chwilę uwagę przy tym słowie: życie. Jaka treść kryje się poza tym słowem? Jakie krajobrazy przywodzi nam przed oczy? Kolorowe łąki, falujące zbożem pola, ptaki w powietrzu, pasące się na polach zwierzęta… Życie jest dramatem pełnym tajemnic. Stawia ono człowieka przed jednym podstawowym pytaniem: co człowiek ma zrobić, by swego życia nie zmarnować?
Dostępność: dostępne
REGUŁY NA CZAS CHAOSU
Czerpiąc z literatury filozoficznej i tekstów kultury pokazuje, jak poddawać refleksji odruchy serca, nie dać się uwieść manipulacjom oraz kultywować konflikt w sobie, zamiast przenosić go na zewnątrz.
Dostępność: dostępne
SIEDEM ŻYCZEŃ ROZMOWY O ŹRÓDŁACH NADZIEI
Ta książka powstała z bezsilności, ale zaowocowała nadzieją. Od ośmiu lat świat przynosi nam kolejne powody do trosk, więc żeby zupełnie nie ulec smętnym nastrojom, zadaliśmy sobie proste pytania: Czego nam dzisiaj najbardziej brakuje? Czego chcielibyśmy dla siebie? Czego chcielibyśmy dla Polski?
Dostępność: dostępne
UCIECZKA OD BEZRADNOŚCI
CZEGO OBAWIA SIĘ WSPÓŁCZESNA KULTURA? JAKIE TEMATY WYPIERA? I JAK MOŻEMY PORADZIĆ SOBIE W ŚWIECIE, W KTÓRYM NIE MA MIEJSCA NA BEZRADNOŚĆ?
Dostępność: dostępne
WOLA MOCY
Ta książka, chociaż nie jest łatwa w odbiorze, stanowi nieocenione źródło inspiracji dla tych, którzy pragną zgłębić filozoficzne podstawy ludzkiej kondycji. "Wola mocy" to wyzwanie rzucone każdemu czytelnikowi, zmuszające do refleksji nad własnym życiem, wartościami i dążeniami.
Dostępność: dostępne
ZŁO CZYNIĆ MÓWIĆ PRAWDĘ
Jedna z najważniejszych książek Ericha Fromma, amerykańskiego psychologa i filozofa pochodzenia niemieckiego, uznawanego za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórcy psychoanalizy humanistycznej.
Jak pisze Mirosław Chałubiński, Fromm cele swojej humanistyki nazywa „leczeniem duszy” wpisując tym samym własną twórczość w tradycje uprawiania filozofii społecznej (...). Od poglądów wyznawanych przez większość naukowców odróżnia Fromma nie tylko pojmowanie celów humanistyki, ale także przekonanie o istnieniu wyższych instancji poznawczych niż nauka. Czyż przecież mit, baśń, sen mogą być analizowane wyłącznie w kategoriach naukowych, behawioralnych? Nie mogą, odpowiada Fromm, ale pozostaje przy tym naukowcem, którego tez nie sposób ignorować.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Dostępność: dostępne