Producent
- ALMAPRESS (1)
- ARKADY (2)
- ARTMONSKY ARTS (1)
- ASP KATOWICE (1)
- BĘC ZMIANA (1)
- BLOOMSBURY (2)
- BOSZ (2)
- D2D.PL (2)
- DAAB (1)
- GESTALTEN (2)
- GINGKO PRESS (1)
- KARAKTER (2)
- Katedra Wydawnictwo Naukowe (1)
- LABEL MAGAZINE (1)
- LAURENCE KING (2)
- LAURENCE KING PUBLISHING (1)
- LUSTER (1)
- MARGINESY (1)
- MONSA (1)
- MUZEUM WARSZAWY (1)
- NIAIU (1)
- NISZA (1)
- ONE PRESS (1)
- PHAIDON (5)
- PRESTEL (2)
- REAKTION BOOKS (1)
- RIZZOLI (1)
- SMITH STREET BOOKS (1)
- TASCHEN (8)
- THAMES & HUDSON (13)
- UPNE PRESS (1)
- V&A PUBLISHING (2)
- YALE UNIVERSITY PRESS (1)
- ZNAK (1)
Cena
-
od
do
GÓRALSKI ETNODIZAJN, CZYLI SZTUKA UŻYTKOWA PODHALA JAKO ŹRÓDŁO INSPIRACJI WE WSPÓŁCZESNYM WZORNICTWIE
Jako podstawę do rozważań na temat etnodizajnu mogłam wybrać twórczość ludową dowolnego regionu etnograficznego Polski. Jednak wziąwszy pod uwagę, że pierwsze wyraźne przejawy fascynacji rękodziełem ludowym i ludem w ogóle miały miejsce na Podhalu, było dla mnie oczywiste, że designem związanym z tym właśnie regionem powinnam się zająć. [...] Interesuje mnie ciągłe zwracanie się ku dawnym wzorcom z kultury ludowej. W swoich badaniach chciałam dowiedzieć się, co etnodizajn współcześnie czerpie z góralszczyzny, w jaki sposób to robi oraz co za tym stoi, tzn. jakie są powody współczesnego zainteresowania kulturą góralską i wykorzystywania charakterystycznej dla niej sztuki ludowej we wzornictwie. (Ze Wstępu)
Książka ta jest doskonałym wprowadzeniem do zrozumienia, czym była i czym jest dzisiaj kultura ludowa Podhala. Wielkie dzięki za poruszenie tego tematu, a tym samym zmuszenie projektantów do myślenia, jak czerpać ze źródła kultury ludowej. (prof. Beata Szymańska)
Dostępność: dostępne