Producent
- ABRAMS (2)
- ABSOLUTE PRESS (1)
- AFERA (1)
- ALETHEIA (1)
- ALMA-PRESS (1)
- APERTURE (1)
- AUSTERIA (3)
- BONOBO (1)
- BOSZ (5)
- BUCHMANN (15)
- CENTRUM EDUKACYJNE PROMISE (1)
- CYRANKA (1)
- DEBIT (1)
- DRUGA NOGA (1)
- DWIE SIOSTRY (6)
- edukacja dzieci (1)
- ESCAPE MAGAZINE (1)
- FINEBOOKS (5)
- GESTALTEN (1)
- HARDIE GRANT (3)
- HISTORY (1)
- JEDNOŚĆ (2)
- KAKTUS (2)
- KIRIN (1)
- KOBIECE (1)
- KROPKA (1)
- KYLE BOOKS (1)
- LIBER (3)
- LITERÓWKA (1)
- LITTLE GESTALTE (1)
- MARGINESY (5)
- NASZA KSIĘGARNIA (1)
- NATIONAL PORTRT (1)
- NISZA (1)
- OCTOPUS (1)
- OH! (1)
- OLIMP MEDIA (1)
- PASCAL (4)
- PENGUIN BOOKS (5)
- PHAIDON (3)
- PRESTEL (1)
- PRÓSZYŃSKI I S- (1)
- PWN (2)
- REA-SJ (1)
- REBIS (1)
- RELACJA (1)
- RIZZOLI (1)
- SEPTEM (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (1)
- TEN SPEED PRESS (1)
- VOLUMEN (1)
- WAM (1)
- WIELKA LITERA (2)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (1)
- WYSOKI ZAMEK (1)
- WYTWÓRNIA (3)
- ZNAK (20)
- ZWIERCIADŁO (1)
Cena
-
od
do
BOLESŁAW LEŚMIAN KSIĄŻKA DO PISANIA
Poezja Leśmiana, mająca swoje korzenie w filozoficznych koncepcjach Henri Bergsona, była czymś tak nieprzystawalnym do dość skostniałej twórczości międzywojennych awangardystów, że współcześni zlekceważyli ją, w najlepszym wypadku obwołując pośmiertnym tchnieniem Młodej Polski. Czas jednak przyznał rację wizjonerom takim jak Artur Sandauer, którzy obwołali twórcę Łąki najwybitniejszym polskim poetą od czasu Norwida. Podczas spotkania z Leśmianem, czytelnicy i współautorzy niniejszej Książki do pisania, odnajdą fragmenty wypowiedzi o poecie, pióra wybitnych ludzi kultury, jak Jan Brzechwa, Magda Umer, Julian Tuwim czy Adam Zagajewski, fragmenty jego listów, bajek, oraz wybrane wiersze, które wciąż zachwycają bogactwem języka i poczuciem bergsonowskiej lan vital. Książkę w znakomitym, osobistym wyborze cytatów dokonanym przez Jarosława Mikołajewskiego, dopełnia materiał ilustracyjny zawierający wiele rzadkich fotografii poety i jego bliskich.
Dostępność: dostępne
KOMEDIA DELL'ARTE KSIĄŻKA DO PISANIA
Książka do pisania poświęcona fascynującej, niesłusznie zapomnianej formie teatralnej komedii ludowej. Cytaty odnoszące się do jej teorii i praktyki, oraz fragmenty dramatów Moliera i Carlo Goldoniego w wyborze prof. Tadeusza Nyczka. Teksty wzbogacają ilustracje przedstawiające klasyczne typy sceniczne komedii dell’arte. Dlaczego wciąż warto przypominać o tej tradycji? Autor wyboru odpowiada tak: „Najprostsza definicja teatru? Udawanie. Przebieranki. Ja to ktoś inny. Pod tym względem opera chińska nie różni się od komedii dell’arte”. Strony numerowane; notes z indeksem ułatwiającym porządkowanie dokonanych wpisów.
Dostępność: dostępne
ŻYDZI OD KUCHNI OPOWIEŚCI WOKÓŁ RODZINNEGO STOŁU
„Nie wiem dokładnie, kiedy zorientowałam się, że niektóre dania przygotowywane w moim domu mają nazwy niezrozumiałe dla większości znajomych. Mało kto wie, czym są mace braj, bubelaki, maśtyka lub zupa nic, a nie znam już nikogo, kto potrafiłby rozpoznać je wszystkie jednocześnie. Nietypowe nazwy potraw pochodzące z przepiśnika mojej prababci, Madzi Leszczyńskiej, można potraktować jako cenne źródło informacji na temat historii nie tylko mojej rodziny, ale i całej przedwojennej Polski. (…)
Dostępność: dostępne