

Producent
-
CENTR.RZEŹ.POLS (1)
-
CENTRUM RZEŹBY POLSKIEJ W OROŃSKU (1)
-
Centrum Sztuki WRO (1)
-
CONTEMPORARY LY (1)
-
FUNDACJA 4.99 (2)
-
FUNDACJA KULTURA MIEJSCA (1)
-
Fundacja Zwykłe Życie (1)
-
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk (1)
-
IRSA (5)
-
KRAFT PUBLISHIN (1)
-
Media Service Zawada (1)
-
Międzynarodowe Centrum Kultury Kraków (1)
-
OŚRODEK KULTURY (1)
-
Państwowe Muzeum Etnograficzne (1)
-
PARTISAN (15)
-
PRZEKRÓJ (1)
-
Stowarzyszenie Historyków Sztuki (1)
-
TAKO (1)
-
UMCS (1)
-
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
-
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego (2)
ARTLUK 1(19)2011

INTRO
Przestrzenie sztuki
Paweł Łubowski
KORESPONDENCJE
Artystyczna jesień 2010 w Pekinie
Magi Furmanik
Obcy w Wersalu
Matylda Taszycka
SZTUKA I HISTORIA
Max Hexer
KONTEKSTY
Ile de Vassivière Sztuka w krainie na niby
Matylda Taszycka
Potyczki z widzialnym
Jerzy Olek
Paradoksy instytucji sztuki
Jacek Kasprzycki
Maszyna do efektów specjalnych
Anna Borzeskowska
Strefa azylu
Z Jorisem Minnem, przewodniczącym rady MAC w Belfaście rozmawia Paweł Łubowski
Wieża sztuki współczesnej
Agnieszka Maria Wasieczko
MEDIA SZTUKI
Makiety i modele architektoniczne
Między wizjonerstwem a majsterkowaniem
Anna Markowska
Wojna światów
Zuzanna Sokołowska
Wirtualne przestrzenie (dla) sztuki
Sebastian Dudzik
Zbyt wiarygodne
Jerzy Olek
LEKCJE PLASTYKI UDZIELANE SAMEMU SOBIE
Pomniki dyskursu
Marek Sobczyk
INTERVIEW
Cielesność nanoprzestrzeni
Z Victorią Vesną rozmawia Dobrila Denegri
I am glad if i can....
Z Endre Tótem rozmawia Marta Smolińska
SPOJRZENIE MEDUZY
Wieczna nagość sztuki
Roman Kubicki
OPCJE
Igor Savchenko:klucz do przeszłości
Fritzi Hartung-Hofmann
PRZESTRZENIE SZTUKI MOCAK
Z dyrektor Marią Anna Potocką rozmawia Karolina Huzarska
Street Art Corner Alexandre Farto
Michał Bieżyński
Site specific w Palazzo Donà
Małgorzata Micuła
Dom otwarty
Sposób na życie Kettle’s Yard „Jima” H. S. Ede’go
Małgorzata Dzierugo
Collection in Process
Romuald K. Bochyński
ARCHITEK(S)TURA
Muzeum Współczesne Wrocław
Michał Duda
Przestrzeń czy sztuka? Co ma zachwycać w muzeum?
Kamila Kłudkiewicz
RELACJE
Nowa nowa nowa nowa nowa ekspresja
Marcin Zalewski
Ogród marzeń współczesna sztuka Albanii
Natalia Cieślak
To (nie) jest wystawa! Katarzyna Kozyra w Zachęcie
Dorota Łagodzka
Gabinet lalek Simona Yotsuyi
Patrycja Cembrzyńska
Parafrazy na temat ikon 4. festiwal im. Jerzego Buszy
Dorota Grubba
Sztuka jest marzeniem
Adam Kalinowski
POGRANICZA
Kilka uwag o dźwięku i przestrzeni
Krzysztof Moraczewski
ARCHIWALIA
Ankieta „Głosu Plastyków”
Katarzyna Kobro
KOMENTARZ
Diana Wasilewska
KRONIKA Kalendarium
Dostępność: duża ilość
AUTOPORTRET 1(64)/2019 PRAWO I BEZPRAWIE W PRZESTRZENI

" W tym numerze chcieliśmy się przyjrzeć bliżej, w jaki sposób gąszcz przepisów, normy prawne i ich interpretacje manifestują się w przestrzeni. Interesowała nas funkcja określanych prawem uregulowań, które dyktują normy w budownictwie i w rezultacie formy architektury oraz ukształtowanie przestrzenne miast i regionów. A także to, do jakiego stopnia owe normy wynikają z uwarunkowań kulturowych, społecznych i ekonomicznych. Wszystkie te niewidoczne akty prawne i ich konteksty przekładają się przecież na przestrzenną realność, w której funkcjonujemy".
Wydawca: Małopolski Instytut Kultury w Krakowie
Ilość stron: 109
Dostępność: dostępne
AUTOPORTRET 2(65)/2019 ARCHITEKTURA/METAFORA

W tym numerze przyglądamy się tym tekstom kultury – filmom, literaturze, fotografii – w których architektura jest nie tylko scenografią, ale pełni także rolę przekaźnika treści dzieła, narzędzia propagandy, symbolizuje utopijne albo dystopijne idee, jest metaforą ludzkiego losu, reprezentacją kontekstu społecznego albo politycznego, odbiciem ducha czasów, przestrzennym zapisem procesów historycznych. Interesuje nas też ukazanie, w jaki sposób obrazowanie architektury w dziełach literackich, filmowych czy popkulturze wpływa na jej społeczny odbiór.
Dostępność: dostępne
CONTEMPORARY LYNX 2(8)/2017 THE ART MAGAZINE ISSUE

Contemporary Lynx Magazine to półrocznik skupiony wokół zagadnień sztuki współczesnej, designu, fotografii oraz kolekcjonowania. To jedyny taki przewodnik po polskiej kulturze wizualnej dla zainteresowanych czytelników z całego świata. Contemporary Lynx publikowany jest w języku angielskim i rozdystrybuowany w Europie, Azji oraz Stanach Zjednoczonych. Wydawcą jest Contemporary Lynx Ltd z siedzibą w Londynie.
- magazyn dotyczy sztuk wizualnych, fotografii, designu i kolekcjonowania
- współpracuje z najważniejszymi polskimi artystami
- 21 artykułów pisanych przez 18 autorów na 160 stronach
- ilustracje wykonywane przez najlepszych polskich ilustratorów i rysowników
- limitowana edycja DVD z nagraniem akcji Zorki Wollny (tylko dla naszych subskrybentów)
- specjalna wkładka wykonana przez Magdę Buczek – tylko w 300 egzemplarzach magazynu
- każdy egzemplarz magazynu stemplowany i ręcznie numerowany
- okładka zaprojektowana przez hellowasia@com.pl
Najnowszy numer czasopisma dotyczy tematu migracji i współczesnego nomadyzmu. Myśląc o migracji ciężko uciec od tematu stale obecnego w mediach, jakim jest kryzys migracyjny w Europie związany z tysiącami emigrantów próbującymi dostać na Stary Kontynent w poszukiwaniu lepszego jutra. Ten problem jest podejmowany przez wielu artystów, dlatego musiał zostać zaznaczony również w naszym magazynie. Jednak nie jest to jedyny aspekt migracji i nomadyzmu, jaki omawiamy. Nomadyzm i migracje oznaczają również stały, niczym nieograniczony przepływ informacji, obrazów, który widoczny jest zarówno w najbliższym otoczeniu, jak i w większej, społecznej skali.
Description
Contemporary Lynx Magazine 2(8)2017
* The topic of the issue
[…] At Contemporary Lynx, hitting the road to experience art and to witness it firsthand is part of our everyday life. We are constantly on the move because we want to be up-to-date with the latest topics from the art world; it makes sense to write about art only by experiencing it personally and directly. However, intense travel schedules, and being based in different countries, paradoxically forced us to replace face-to-face contacts, our routes, through virtual ways of communication. This allows us to stay in touch with our team of contributors based all over the world. Nomadism for us is an inherent part of the creative process and an inevitable element of making a magazine on art happening on a local and global scale. With that in mind, the main topic of this issue — nomadism and migrations — came about quite naturally.
Today, thinking about migration is automatically linked to thinking about the European migrant crisis, with refugees fleeing from their home countries to the Old Continent hoping for a better future. These issues are also represented in art and our Magazine. However, what we discuss on the pages are also other aspects of nomadism and migrations; how they alter the way reality is presented on the internet, and how these phenomena transform the mental picture or reality; how to grasp the changes in perceptions of experiencing time and space, which impact on ways of making, presenting, and exhibiting art;. We are talking about the reception and the place of art through the ongoing changes in the global art market.
Nomadism and migrations are also about the constant and unlimited flow of data, images and people in our closest surroundings, but also on a larger scale, with the aim of bringing together whole communities. This can be achieved by adjusting architecture and design to a nomadic lifestyle, or through assimilating people in need or those remaining on the margins of social interest. The mass movement of people is not headed in one direction anymore. These movements spread in an uncontrolled way in all possible directions.
Migration perceived as a change to the existing order, was for us, the basis for a new way of thinking about visual communications. In this issue, we would like to present you the brand new design of Contemporary Lynx Magazine.
Dostępność: średnia ilość
CZAS KULTURY 1/2015

W 2014 roku minęło sto lat od wybuchu pierwszej wojny światowej. Rocznicowe uroczystości były okazją do przyjrzenia się nieco mniej znanej stronie tego krwawego konfliktu oraz do namysłu nad modelem funkcjonowania autonomicznej kultury w warunkach wojny. Wielka Wojna stanowiła ramę dla wzmożonego transferu i mobilności kulturowej o globalnym charakterze. Transnarodowy przepływ literatury i sztuki w okresie pierwszej wojny światowej stał się punktem wyjścia dla rozważań nad funkcjonowaniem życia literackiego i artystycznego w warunkach konfliktów drugiej połowy XX i początku XXI wieku. Autorzy „Kultury w czasach konfliktu” skupiają się na rzadko dotychczas dostrzeganym fenomenie sztuki autonomicznej powstałej nie pomimo konfliktu, lecz dzięki niemu. Publikujemy między innymi teksty Andrzeja Szczerskiego i Jędrzeja Morawieckiego o postawach artystów i intelektualistów podczas konfliktu ukraińsko-rosyjskiego oraz artykuł Mikołaja Iwańskiego, który łączy powstanie globalnego rynku sztuki z wojną w Wietnamie. Paweł Zajas pisze o tym, jak polska literatura zdobyła niemieckich czytelników w czasie pierwszej wojny światowej, a Miljenko Jergović przedstawia powikłane losy zabójcy i ofiary zamachu w Sarajewie.
W numerze także dwa bloki poświęcone zmarłym przed kilkoma miesiącami pisarzom. Publikujemy zatem rozmowy o Stanisławie Barańczaku z poznańskimi przyjaciółmi i współpracownikami tego poety i wykładowcy oraz eseje o twórczości Tadeusza Konwickiego. Polecamy także najnowsze utwory Zenona Fajfera.
Dostępność: dostępne