Producent
- A5 (1)
- ADAM MARSZAŁEK (1)
- AGORA (3)
- ALETHEIA (2)
- ARKADY (7)
- ART/BOOKS (1)
- AUSTERIA (2)
- BO WIEM (1)
- BOSZ (4)
- BURDA (1)
- CASSELL (2)
- CZARNE (11)
- CZYTELNIK (2)
- DOWODY NA ISTNI (2)
- DRAGON (1)
- EVVIVA L-ARTE (1)
- FAME ART (2)
- FILTRY (1)
- FRONDA (1)
- FUNDACJA NA RZE (1)
- FUNDACJA TERYTORIA KSIĄŻKI (1)
- IN ROCK (1)
- INSTYTUT PILECKIEGO (1)
- ISKRY (1)
- KARAKTER (2)
- KARTA (1)
- KRONOS (1)
- KRYTYKA POLIT. (4)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- LIRA (1)
- MANDO (2)
- MARGINESY (14)
- MG (1)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (1)
- MUZEUM SZTUKI W ŁODZI (1)
- NCK (2)
- NINE EIGHT BOOKS (1)
- NISZA (1)
- NOIR SUR BLANC (1)
- OFFICYNA (3)
- Oficyna Wydawnicza Epigram (1)
- OSNOVA (2)
- OSTROGI (2)
- Ośrodek Karta (2)
- OTWARTE (1)
- PAUZA (1)
- PIW (8)
- PRESTEL (1)
- PRÓBY (2)
- PRÓSZYŃSKI I S- (1)
- PRÓSZYŃSKI I S-KA (1)
- PWM (4)
- PWN (1)
- REBIS (6)
- REPLIKA (1)
- ROYAL ACADEMY OF ARTS (1)
- RYTM (1)
- SEDNO (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (2)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (4)
- SMITH STREET BO (1)
- SPIEGEL & GRAU (1)
- SQN (2)
- TAKO (2)
- THAMES & HUDSON (1)
- VIS-A-VIS ETIUD (1)
- W DRODZE (1)
- W.A.B (2)
- WAB (3)
- Weidenfeld Nicolson (1)
- WIELKA LITERA (3)
- WIĘŹ (2)
- WYD.LITERACKIE (3)
- WYD.UJ (1)
- Wydawnictwo Dolnośląskie (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKI (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (2)
- Wydawnictwo Literackie (1)
- Wydawnictwo Naukowe PWN (1)
- ZNAK (34)
- ZYSK I S-KA (2)
Cena
-
od
do
KAFKA WCZESNE LATA 1883-1911
Oto pierwsza odsłona (choć w Niemczech wydana jako ostatnia) monumentalnej, rozpisanej na trzy książki (każdy tom stanowi integralną całość) biografii Franza Kafki. Jej literacki rozmach, oddech, sprawne pióro, wnikliwość analiz, szerokość spojrzenia z jednej strony, a z drugiej rzetelność badawcza w przekopywaniu się przez materiały pozostawione przez Maxa Broda, kwerendy w archiwach izraelskich i czeskich – to wszystko sprawia, że mamy przed sobą być może najpełniejszą i najciekawszą biografię autora Procesu.
Dostępność: dostępne
LISTY II (CZ.1 I 2)
Ostatni, monumentalny tom listów Witkacego próbuje sprostać beznadziejnemu w istocie zadaniu publikacji całości tej korespondencji. Co rusz bowiem okazuje się, że „Witkacy ciągle pisze”. Dowodem na to jest choćby odnaleziona korespondencja z dr. Rouhierem. W tomach znalazły się dwa bloki listów o wymiarze filozoficznym – do Romana Ingardena i Hansa Corneliusa, a wśród pozostałych adresatów m.in.: Jan Leszczyński, Maria Zarotyńska, Bruno Schulz, Tadeusz Langier, Jerzy Eugeniusz Płomieński, Karol Ludwik Koniński, Zofia Żeleńska, Józef Mehoffer, Kazimierz Twardowski, Maria Kasprowiczowa.
Dostępność: dostępne
MÓJ FUTURYZM
Dostępność: dostępne
PAMIĘTNIK POETY
Pamiętnik poety jest zbiorem radiowych gawęd, opowieści, które na łamach Radia Wolna Europa Kazimierz Wierzyński roztaczał przed słuchaczami. W niewielkich objętościowo, liczących trzy do czterech stron maszynopisu gawędach nadawanych z Nowego Jorku do kraju pisarz wspominał okres od 1907 roku, kiedy będąc uczniem Gimnazjum w Stryju napisał swój pierwszy w życiu wiersz do września 1939 roku, gdy wyjechał z Polski. Własna twórczość poetycka stanowiąc osnowę całego tomu była dobrym pretekstem do rozległych asocjacji i dygresji. Skojarzenia te, rzecz jasna, szły w różnych kierunkach, jednak najwięcej odwołań znajdziemy do biografii poety. Pamiętnik poety przynosi wiele nieznanych dotychczas szczegółów o wczesnej młodości Wierzyńskiego, o jego pracy w organizacjach samokształceniowych i niepodległościowych, o studiach na uniwersytetach w Krakowie i we Wiedniu, o jego burzliwych losach podczas I wojny światowej i wojny polsko-radzieckiej w 1919-1920 r., o debiucie literackim, o wspólnych ze Skamandrytami występach w kawiarni literackiej „Pod Picadorem” i o późniejszych sukcesach literackich uwieńczonych wyborem do Polskiej Akademii Literatury. Miejsce szczególne we wspomnieniach autora Wiosny i wina zajmują opisy poetyckich podróży po Polsce i po Europie, Stanach Zjednoczonych i Meksyku. Duża część pogadanek ma charakter monograficzny, kreśli w nich Wierzyński portrety swych przyjaciół. Na kartach Pamiętnika poety pojawia się cała galeria postaci z życia kulturalnego i politycznego stolicy międzywojennej — literaci i malarze, aktorzy i dziennikarze, politycy i wojskowi. Wymieńmy kilka tylko nazwisk: Maria Dąbrowska i Leopold Staff, Bolesław Leśmian, Mieczysław Grydzewski, Józef Piłsudski i Gabriel Narutowicz, Stefan Jaracz i Karol Stryjeński. Słowem wspomnienia te są nie tylko źródłem do poznania biografii ich autora, ale stanowią interesujący dokument epoki.
Dostępność: dostępne
PARASOL SIMONA LEYSA
Jeśli „w stuleciu kłamstwa prawda niekiedy podnosiła głowę i wybuchała śmiechem”, to właśnie za sprawą osób takich jak Simon Leys. Posługujący się tym pseudonimem belgijski sinolog Pierre Ryckmans był jednym z najwybitniejszych współczesnych myślicieli – pisarzem, tłumaczem, krytykiem literackim, historykiem sztuki, miłośnikiem kaligrafii, żeglarstwa i małych rybek. Oddał nieocenione zasługi dla sinologii – nie tylko jako wybitny tłumacz chińskiej klasyki, ale też ten, który jako pierwszy odważnie opisał horror rewolucji kulturalnej. Jego prace o Chinach – dziś już klasyczne – opierając się na rzetelnej analizie źródeł, sprzeciwiały się dominującym nastrojom oraz lansowanym narracjom, bo tak postrzegał zadanie historyka: „rzucać światło, krystalizować pamięć, demaskować kłamstwo i rozpraszać ignorancję”. Książka Pierre’a Boncenne’a to wnikliwy portret Simona Leysa – błyskotliwego intelektualisty i przyjaciela – ale też dużo więcej. To obraz elit zaczadzonych maoizmem, pełen budzących niedowierzanie cytatów z dzieł i wystąpień „autorytetów” sławiących dokonania Mao. To w końcu gorzka lekcja historii, wciąż nieodrobiona do końca.
Dostępność: dostępne
TRUMAN CAPOTE
Był jednym z najważniejszych pisarzy i scenarzystów amerykańskich XX wieku. Zasłynął przede wszystkim jako autor Śniadania u Tiffany’ego i Z zimną krwią. Obracał się w świecie kultowych postaci takich jak Andy Warhol, Audrey Hepburn, Frank Sinatra czy Marylin Monroe.
Dostępność: dostępne
WOLNOŚĆ NA WYGNANIU. AUTOBIOGRAFIA DALAJLAMA
„W tej książce próbowałem opowiedzieć, co przeszedł mój naród, odpierając ataki komunistycznych Chin na wszystko, co tybetańskie, i w jaki sposób staraliśmy się zachować skarby dziedzictwa naszej kultury na wychodźstwie. Zasady niestosowania przemocy i współczucia, na których zbudowana była nasza cywilizacja, mają ogromny potencjał i mogą dobrze służyć sprawie pokoju i harmonii na całym świecie.
Mam więc nadzieję, że ten przekład pomoże polskiemu Czytelnikowi w lepszym zrozumieniu nie tylko tragedii Tybetu, ale także znaczenia niestosowania przemocy oraz pokojowej walki o wolność i godność”.
Dostępność: dostępne