Producent
- ABRAMS (2)
- ACANTILADO (1)
- AGORA (7)
- ALBATROS (3)
- ALBUS (1)
- AMALTEA (1)
- ARKADY LETRA (1)
- ARSPOL (1)
- ART RAGE (5)
- ARTRAGE (7)
- AUSTERIA (10)
- BEZDROŻA (1)
- Biuro Literackie (1)
- BLOOMSBURY (2)
- BO WIEM (1)
- BOSZ (3)
- BRITISH LIBRARY (1)
- CHAS MAISTRIV (1)
- CIEŃ KSZTAŁTU (1)
- COPERNICUS CENTER (2)
- CYRANKA (6)
- CZARNA OWCA (3)
- CZARNE (74)
- CZERWONE I CZAR (1)
- CZUŁY BARBARZYŃCA PRESS (3)
- CZYTELNIK (13)
- DIALOG (3)
- DOBRA LITERATUR (1)
- DOLNOŚLĄSKIE (1)
- DOWODY (2)
- DOWODY NA ISTNI (2)
- DOWODY NA ISTNIENIE (5)
- DOWODY NA ISTNIenie (5)
- DRZAZGI (2)
- DWIE SIOSTRY (3)
- ECHA (1)
- EMG (2)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- FAME ART (7)
- fiction fsc (1)
- FILIA (2)
- FILTRY (23)
- FITZCARRALDO (2)
- FORMAT (4)
- FUNDACJA S.K. (1)
- FUNDACJA TERYTORIA KSIĄŻKI (1)
- Glow Book (1)
- GLOWBOOK (2)
- GOLLANCZ (3)
- GRANTA (1)
- GROVE PRESS NY (1)
- GRUPA WYDAWNICZ (2)
- HA!ART (4)
- HISTORY (2)
- INSIGNIS (1)
- ISKRY (3)
- KARAKTER (15)
- KEW (2)
- KIRINWydawnictwo (3)
- Klinika Języka (1)
- KRYTYKA POLIT. (8)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- KSIĄŻKA I PRASA (1)
- KSIĄŻKOWE KLIMA (4)
- KSIĄŻKOWE KLIMATY (4)
- KWIATY ORIENTU (8)
- legend press (2)
- LIBRA (1)
- LIRA (1)
- LOKATOR (11)
- MACMILLAN (4)
- MANDO (4)
- MARGINESY (14)
- MARPRESS (4)
- MCK BYDGOSZCZ (1)
- MEDIA RODZINA (1)
- MG (11)
- MHF KRAKÓW (1)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (2)
- MOVA (4)
- MUZA (8)
- Nasza Księgarnia (1)
- NIE-FIKCJA (2)
- NISZA (2)
- NOIR SUR BLANC (12)
- OFFICYNA (11)
- Oficynka (1)
- OSSOLINEUM (4)
- OSTROGI (7)
- Ośrodek Karta (1)
- OTWARTE (4)
- OVO (1)
- PAUZA (6)
- PENGUIN (3)
- PENGUIN BOOKS (28)
- PETTER RABBIT (1)
- PIW (29)
- POLTEXT (1)
- POST FACTUM (1)
- POWERGRAPH (3)
- POZNAŃSKIE (3)
- PRÓBY (6)
- PRÓSZYŃSKI I S- (3)
- PRZEBŁYSK (1)
- REBIS (8)
- RELACJA (6)
- REPLIKA (3)
- SIC! (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (3)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (1)
- SŁÓWKO (2)
- SONIA DRAGA (2)
- SQN (1)
- STARA SZKOŁA (2)
- SZCZELINY (1)
- ŚWIAT KSIĄŻKI (8)
- TAJFUNY (19)
- THAMES & HUDSON (1)
- UNIVERSITAS (2)
- VESPER (6)
- W PODWÓRKU (1)
- W.A.B (9)
- WAB (17)
- WARSTWY (2)
- WIELKA LITERA (11)
- WOLNO (1)
- WP (1)
- wyd UJ (1)
- WYD. FLOW (1)
- WYD.DRZAZGI (1)
- WYD.LITERACKIE (8)
- WYDAW.POZNAŃSKI (2)
- WYDAWN.LITERACK (2)
- Wydawnictwo Cyranka (1)
- WYDAWNICTWO KOB (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKI (7)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (11)
- Wydawnictwo Literackie (11)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (3)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- WYSOKI ZAMEK (1)
- YUMEKA (2)
- ZNAK (68)
- ZYSK I S-KA (13)
Cena
-
od
do
DUBLIŃCZYCY
Piętnaście opowiadań składających się na "Dublińczyków" powstało w latach 1904–1907, kiedy Joyce liczył sobie lat dwadzieścia kilka. Zdumiewa wnikliwość psychologicznych obserwacji oddanych ze stylistyczną finezją; są to przecież cechy dojrzałego, wyrobionego pisarza. Realistyczne scenki z życia zwyczajnych ludzi – uczniów, panien sklepowych, drobnomieszczańskich matron, kancelistów, urzędników i obiboków wydają się nie skrywać żadnej tajemnicy, ukazując monotonną, szarą egzystencję, pozbawioną pasji, wielkich dramatów czy namiętności. A jednak poddane wnikliwej lekturze mogą odsłonić drugie dno, skrzętnie ukryte pod warstwą na pozór przeźroczystego języka.
(fragment posłowia)
Dostępność: dostępne
NOSTROMO
Druga połowa XIX wieku, portowe miasto Sulaco, stolica Zachodniej Prowincji fikcyjnej Republiki Costaguany w Ameryce Południowej. Po latach dyktatur wojskowych i wojen domowych oraz słabych rządów republika wkracza w okres prosperity i stabilizacji. Sulaco dzięki pobliskim pokładom srebra i budowie kolei staje się najzamożniejszą prowincją kraju. Lecz tam, gdzie są pieniądze, jest i władza – nie ma więc miejsca na sentymenty – i nad krajem zbiera się kolejny przewrót wojskowy. Umieszczając akcję w niestabilnym młodym państwie, przeżartym korupcją, wstrząsanym przewrotami i rewolucjami, prowadzonymi w imię dobra ludu, a kończącymi się zamianą jednego tyrana na innego - Conrad w przenikliwy sposób zarysował mechanizmy polityczne i ideologiczne typowe dla miejsc gdzie korupcja, bezwzględność, chciwość i poczucie niesprawiedliwości osiągają skrajne formy. Jednak mechanizmy władzy to tylko jeden z bohaterów powieści. Innym jest Nostromo – młody genueński marynarz, nadzorca robotników, filar społeczności, człowiek honorowy, dumny i nieustraszony, wzór w oczach biednych i bogatych. Postać nieskazitelna i niemal mityczna. Oraz złodziej. Co pchnęło osobę prawą do sprzeniewierzenia się własnym przekonaniom? Jakie konsekwencje niesie za sobą taki dylemat moralny? Czy możliwe jest odkupienie? Joseph Conrad ponownie zadaje pytania o granice etyki i trudne wybory w sytuacjach ekstremalnych.
Dostępność: dostępne
OPOWIADANIA
Katherine Mansfield, jedna z najwybitniejszych pisarek XX wieku urodziła się w Nowej Zelandii w 1888 roku jako Kathleen Beauchamp. Planowała karierę wiolonczelistki. W 1903 wyjechała do szkoły do Londynu, dokąd powróciła w 1907 po krótkim pobycie w domu, by resztę życia spędzić w Europie, między Anglią a uzdrowiskami, zwłaszcza na południu Francji, gdzie usiłowała ratować nadszarpnięte przez gruźlicę zdrowie. Zmarła we Francji w 1923 roku, pozostawiwszy po sobie pięć tomów mistrzowskich opowiadań oraz bogatą korespondencję i dzienniki. Warto dodać, że w 1909 roku Mansfield przeżyła okres fascynacji dziełem Stanisława Wyspiańskiego, napisała wierszy ku jego czci i być może w towarzystwie Floryana Sobieniowskiego, który ją z twórczością Wyspiańskiego zapoznał, odwiedziła Kraków. Uznawane obecnie za jedno z najważniejszych osiągnięć nowoczesnej prozy i odkrywcze przekształcenie formy opowiadania, a także za dokument nowoczesnej kobiecej biografii, dzieła Mansfield doczekały się w świecie anglosaskim nie tylko licznych wydań i grona zagorzałych wielbicieli, ale także całej biblioteki opracowań krytycznych, w tym dwóch biografii, autorstwa Anthony’ego Alpersa (1982) i Claire Tomalin (1987). Mansfield jest pisarką szeroko tłumaczoną i docenianą na świecie. Często wspomina się o tym, że Virginia Woolf w dziennikach wyznaje, iż tylko jednej Mansfield zazdrościła talentu. W Polsce podziwiana m.in. przez Andrzeja Bobkowskiego, który pisze o niej w Szkicach piórkiem oraz w listach, Mansfield pozostaje stosunkowo słabo obecna, mimo że tłumaczona była już w latach 30. W 1933 roku ukazał się tom opowiadań Garden Party w bardzo krytykowanym tłumaczeniu Bronisławy Kopelówny, rok później Dzienniki spolszczone przez Teresę Tatarkiewiczową oraz Listy w przekładzie Marii Godlewskiej. W latach ‘60. i ’70. ukazały się wznowienia tych edycji oraz tom opowiadań Upojenie w przekładzie Wandy Peszkowej, Ireny Tuwim i Juliana Stawińskiego. Od tego czasu Mansfield jest nieobecna i można śmiało powiedzieć, że stanowi brakujący element w konstelacji wielkich twórców zachodniej literatury modernistycznej.
Dostępność: dostępne
PANA PROFESORA DZIENNIK SEKRETNY
W powieści tej postać literacka występuje przeciwko autorowi w imię własnej wolności. W tę swoistą konfrontację wciągnięta zostaje cała tradycja literatury europejskiej, która okazuje się narzędziem walki o autonomię tytułowego bohatera zmierzającego do zniszczenia swojego autora. Wszelako autor nie daje za wygraną i próbuje odzyskać utraconą kontrolę nad swą postacią, skutkiem czego pisze zapewne najdłuższe w literaturze polskiej zdanie, które na dodatek jest nieprzyzwoite.
Dostępność: dostępne
PARABOLE MILCZENIA
Mężczyzna czatujący w ciemności, by dokonać zemsty. Grupa biedaków, którzy postanawiają zająć kawałek pustyni. Piękna prostytutka, którą zarazem kocha i nienawidzi całe miasto. Drobny handlarz narkotyków szukający wsparcia u tajemniczych świętych. Kobieta zagubiona na cmentarzu w burzliwą noc po Dniu Zmarłych. Dziewięć opowiadań. Dziewięć historii. Dziewięć skoków w głęboki Meksyk.
Dostępność: dostępne
POLICZONE. TRYLOGIA SIEDMIOGRODZKA
„Trylogia siedmiogrodzka” to wspaniały fresk, którego tłem są kluczowe wydarzenia na Węgrzech w pierwszych latach XX wieku, aż do roku 1914 i wybuchu Wielkiej Wojny.
Dostępność: dostępne
SODOMA I GOMORA W POSZUKIWANIU UTRACONEGO CZASU
Na dziedzińcu stał sobie kwiatek i czekał na trzmiela, który by go zapylił. To się nie mogło wydarzyć, a jednak się wydarzyło. Potem jest już tylko ciekawiej. Proustowski bohater marzy o tym, aby przedstawiono go księciu de Guermantes, a zarazem lęka się, że głośno wypowiedzą jego imię. Swann jest już bardzo chory, więc ustępuje miejsca baronowi de Charlus. To brat diuka de Guermantes gra tu bowiem pierwsze skrzypce, chociaż potrzebuje do tego prawdziwego skrzypka. Bohater po raz drugi odwiedza Balbec, dogłębnie poznając hotelowy personel, a przede wszystkim – „klan” Verdurinów. Spędza coraz więcej czasu z Albertyną, lecz pośród „wahań serca” powraca też myślami – i we śnie – do śmierci babki. Podróże po okolicy okraszone są etymologicznymi tyradami profesora Brichota, które sprawiają, że magia imion nabiera nowego znaczenia. A, i jeszcze miłość – także cielesna – okazuje się nie tak oczywista, jak to się zdawało. I w ogóle wszyscy są tu jakby sobą i zarazem swoją odwrotnością. Świat jest w ciągłym ruchu, niczym lokalna kolejka obwożąca pasażerów po normandzkich plażach. To świat Sodomy i Gomory – najbardziej powieściowego, „przygodowego” tomu Proustowskiego cyklu W poszukiwaniu utraconego czasu. To także tom najbardziej chyba autonomiczny, pozwalający – choć wbrew woli autora – na lekturę w oderwaniu od pozostałych części. Teraz w nowym przekładzie Tomasza Swobody.
Dostępność: dostępne
STRONA GUERMANTÓW. W POSZUKIWANIU UTRACONEGO CZASU
Tłumaczyć język Prousta znaczy zachować zdania w kształcie, w jakim zostały zamknięte, aby ich bukiet nie zwietrzał. Te konstrukcje przywodzą na myśl impresjonistyczne obrazy i działają w równie zaskakujący sposób.
W jednym z esejów zbioru Przeciwko Sainte-Beuve’owi Marcel Proust zaznacza: „Piękne książki są napisane jak gdyby w obcym języku”.
Dostępność: dostępne
SWEENY WSRÓD DRZEW
Sweeny wśród drzew Flanna O’Briena, powieść opublikowana po raz pierwszy w roku 1939, uznawana jest za początek literatury postmodernistycznej.
Dostępność: dostępne
TAJWAN NA KOŃCU JĘZYKA
Przygotowując niniejszy tom, postanowiliśmy zaproponować Czytelnikom przyjrzenie się żywemu organizmowi redefiniowanej tożsamości Tajwanu przez pryzmat… smaków Tajwanu oraz przestrzeni życiowej.
Dostępność: dostępne
ULISSES
Od premiery najważniejszego dokonania Joyce’a mija w 2022 roku sto lat. Jak przystało na arcydzieło, „Ulisses” obrósł w tym czasie wielką legendą. Mówi się o nim, że to majstersztyk literackiego modernizmu, najdoskonalsza artystycznie powieść, jaką kiedykolwiek napisano, najtrudniejsza w lekturze (i przekładzie) książka świata, księga ksiąg, zawierająca całą wiedzę ludzkości, powieść z kluczem albo powieść szyfr, kryjąca tajemne treści.
Dostępność: dostępne