Producent
- ABRAMS (2)
- ACANTILADO (1)
- AGORA (7)
- ALBATROS (4)
- ALBUS (1)
- AMALTEA (1)
- ARKADY LETRA (1)
- ARSPOL (1)
- ART RAGE (4)
- ARTRAGE (7)
- AUSTERIA (10)
- BEZDROŻA (1)
- Biuro Literackie (1)
- BLOOMSBURY (2)
- BO WIEM (1)
- BOSZ (3)
- BRITISH LIBRARY (1)
- CHAS MAISTRIV (1)
- CIEŃ KSZTAŁTU (1)
- COPERNICUS CENTER (2)
- CYRANKA (7)
- CZARNA OWCA (3)
- CZARNE (75)
- CZERWONE I CZAR (1)
- CZUŁY BARBARZYŃCA PRESS (2)
- CZYTELNIK (10)
- DIALOG (3)
- DOBRA LITERATUR (1)
- DOLNOŚLĄSKIE (1)
- DOWODY (2)
- DOWODY NA ISTNI (2)
- DOWODY NA ISTNIENIE (6)
- DOWODY NA ISTNIenie (4)
- DRZAZGI (2)
- DWIE SIOSTRY (3)
- ECHA (1)
- EMG (2)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- FAME ART (7)
- fiction fsc (1)
- FILIA (2)
- FILTRY (22)
- FITZCARRALDO (2)
- FORMAT (4)
- FUNDACJA S.K. (1)
- FUNDACJA TERYTORIA KSIĄŻKI (1)
- Glow Book (1)
- GLOWBOOK (2)
- GOLLANCZ (3)
- GRANTA (1)
- GROVE PRESS NY (1)
- GRUPA WYDAWNICZ (2)
- HA!ART (4)
- HISTORY (1)
- HODDER (1)
- INSIGNIS (1)
- ISKRY (3)
- KARAKTER (11)
- KEW (2)
- KIRINWydawnictwo (3)
- Klinika Języka (1)
- KRYTYKA POLIT. (8)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- KSIĄŻKA I PRASA (1)
- KSIĄŻKOWE KLIMA (4)
- KSIĄŻKOWE KLIMATY (4)
- KWIATY ORIENTU (7)
- legend press (2)
- LIBRA (1)
- LIRA (1)
- LOKATOR (11)
- MACMILLAN (4)
- MANDO (4)
- MARGINESY (13)
- MARPRESS (4)
- MCK BYDGOSZCZ (1)
- MEDIA RODZINA (1)
- MG (10)
- MHF KRAKÓW (1)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (2)
- MOVA (4)
- MUZA (8)
- Nasza Księgarnia (1)
- NIE-FIKCJA (2)
- NISZA (2)
- NOIR SUR BLANC (12)
- OFFICYNA (10)
- Oficynka (1)
- OSSOLINEUM (4)
- OSTROGI (7)
- Ośrodek Karta (1)
- OTWARTE (4)
- OVO (1)
- PAUZA (5)
- PENGUIN (3)
- PENGUIN BOOKS (29)
- PETTER RABBIT (1)
- PIW (28)
- POLTEXT (1)
- PORADNIA K (1)
- POST FACTUM (1)
- POWERGRAPH (3)
- POZNAŃSKIE (3)
- PRÓBY (6)
- PRÓSZYŃSKI I S- (3)
- PRZEBŁYSK (1)
- REBIS (7)
- RELACJA (5)
- REPLIKA (3)
- SIC! (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (4)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (1)
- SŁÓWKO (2)
- SONIA DRAGA (2)
- SQN (1)
- STARA SZKOŁA (2)
- SZCZELINY (1)
- ŚWIAT KSIĄŻKI (7)
- TAJFUNY (20)
- TASCHEN (1)
- THAMES & HUDSON (1)
- UNIVERSITAS (2)
- VESPER (6)
- W PODWÓRKU (1)
- W.A.B (9)
- WAB (16)
- WARSTWY (2)
- WIELKA LITERA (12)
- WOLNO (1)
- WP (1)
- wyd UJ (1)
- WYD. FLOW (1)
- WYD.DRZAZGI (1)
- WYD.LITERACKIE (8)
- WYDAW.POZNAŃSKI (2)
- WYDAWN.LITERACK (2)
- Wydawnictwo Cyranka (1)
- WYDAWNICTWO KOB (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKI (7)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (11)
- Wydawnictwo Literackie (11)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (3)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- WYSOKI ZAMEK (1)
- YUMEKA (2)
- ZNAK (69)
- ZYSK I S-KA (13)
Cena
-
od
do
BILLY BUDD. OPOWIEŚĆ WTAJEMNICZONEGO
Billy Budd to ostatni utwór Hermana Melville’a. Do jego miłośników należeli Thomas Mann, Albert Camus i Hannah Arendt. Wydana po raz pierwszy w roku 1924 nowela od niemal stu lat wzbudza podziw, a zarazem rodzi liczne kontrowersje. W zależności od perspektywy Billy’ego Budda można uznać za przypowieść moralną, prawomyślną lub bluźnierczą alegorię teologiczną, traktat o suwerenności, analizę dialektyki pożądania seksualnego i władzy politycznej, wreszcie opowieść o samej naturze opowieści i próbach dotarcia do prawdy. Najpewniej zaś ów arcydzielny testament wielkiego mistrza literatury amerykańskiej zaplata w sobie wszystkie te wymiary i aspekty.
„Co do Billy’ego, którego pochodzenie pozostanie zagadką, nie sposób rozstrzygnąć, czy mamy do czynienia z aniołem lub chrystusopodobnym zbawcą, czy też z osobnikiem może ujmującym, ale po prostu niezbyt rozgarniętym. […] Czy Billy naprawdę reprezentuje czyste dobro i nieskażoną naturę? […] Czy naprawdę jest Adamem sprzed upadku, skoro i na jego naturze diabeł odcisnął swoje piętno? A może tak właśnie wygląda nasza natura, nawet ta sprzed upadku?”
(z posłowia Adama Lipszyca)
Dostępność: dostępne
CHAMOWO
Prozatorskie zapiski Mirona Białoszewskiego pochodzą z okresu od czerwca 1975 roku do czerwca roku 1976. Obszerne fragmenty tej prozy miały być początkowo opublikowamne w tomie Rozkurza. Ksiązka ta jednak w efekcie została rozbudowana o inne części składowe, część zatytułowana CHAMOWO stałą się jedynie esencjinalną pigułką , zwięzłym wyciągiem z owych dziennikowych zapisów.
Dostępność: dostępne
DRAMATY GRECKIE Shakespeare
Fascynacja Shakespeare'a światem starożytnym zaowocowała siedmioma dramatami: czteroma „rzymskimi” i trzema „greckimi”. Dramaty „rzymskie” – "Juliusz Cezar", "Antoniusz i Kleopatra", "Koriolan" i "Tytus Andronikus" – znalazły się w dwóch pierwszych tomach obecnej edycji PIW (2021, 2022); niniejszy tom III zawiera dwa dramaty „greckie”.
Dostępność: dostępne
DRAMATY WYBRANE T.I MOLIER
Dwutomowy wybór dramatów Moliera otwiera reaktywowaną Bibliotekę Klasyków. Molier znowu staje się autorem niepokojącym i drażliwym, sięgają po niego reżyserzy różnych generacji, znajdując w jego komediach materiał do rozmowy o współczesności. Proponujemy dziewięć przekładów Bohdana Korzeniewskiego, nigdy dotychczas nieopublikowanych w komplecie, by wypełnić ich dotkliwy brak na rynku wydawniczym i teatralnym. Zawartość tomu 1: „Szkoła żon”, „Krytyka szkoły żon”, „Improwizacja wersalska”, „Tartuffe”, „Don Juan”
Dostępność: dostępne
DRAMATY WYBRANE T.II MOLIER
Dwutomowy wybór dramatów Moliera otwiera reaktywowaną Bibliotekę Klasyków. Molier znowu staje się autorem niepokojącym i drażliwym, sięgają po niego reżyserzy różnych generacji, znajdując w jego komediach materiał do rozmowy o współczesności. Proponujemy dziewięć przekładów Bohdana Korzeniewskiego, nigdy dotychczas nieopublikowanych w komplecie, by wypełnić ich dotkliwy brak na rynku wydawniczym i teatralnym. Zawartość tomu 2: „Mizantrop”, „Grzegorz Niezguła”, „Skąpiec”, „Łotrostwa Skapena”.
Dostępność: dostępne
DŻUMA
Metaforyczny obraz świata walczącego ze złem, którego symbolem jest tytułowa dżuma, pustosząca Oran w 194... roku. Wybuch epidemii wywołuje różne reakcje u mieszkańców, jednak stopniowo uznają słuszność postępowania doktora Rieux, który od początku aktywnie walczy z zarazą, uznając to za swój obowiązek jako człowieka i lekarza.
Dostępność: dostępne
EKSPLOZJA W KATEDRZE
Eksplozja w katedrze domyka powieściowy tryptyk Alejo Carpentiera, twórcy teorii „rzeczywistości cudownej”, którego dwie pierwsze odsłony: Królestwo z tego świata i Podróż do źródeł czasu miały niedawno swoje wznowienie w naszej serii. Spina te trzy powieści napięta, pełna dramatyzmu i zawirowań relacja między Ameryką Łacińską a Europą, którą nicuje Carpentier z wielką wnikliwością. Eksplozja, uznana za arcydzieło (tytuł oryginalny można by przełożyć jako Wiek Oświecenia, obnażając ironiczną intencję autora), to fascynująca wędrówka trójki kreolskich sierot przygarniętych przez francuskiego rewolucjonistę i wrzuconych w zamęt historii. To – niepozbawione elementów magicznych i przesycone egzystencjalizmem - spojrzenie z perspektywy karaibskiej na czasy Rewolucji Francuskiej, czasy jakobińskiego terroru i Napoleona.
Dostępność: dostępne
ELEUTHERIA
Eleutheria, napisana po francusku w 1947 roku, pierwsza sztuka Samuela Becketta, zupełnie inna pod względem poetyki od późniejszych jego dramatów, które przyniosły mu sławę, przeleżała w szufladzie autora i światowych archiwach blisko pół wieku, zanim ujrzała światło dzienne. Stało się to zresztą w wyniku konfliktu dwóch głównych wydawców pisarza: Jérôme’a Lindona, szefa francuskiego Editions de Minuit, i Barneya Rosseta, szefa amerykańskiego Grove Press, i w atmosferze skandalu. Szczegóły sprawy przedstawia we wstępie wydawca francuski.
Dostępność: dostępne
FLAGI POKRYŁ KURZ
„Flagi pokrył kurz” Williama Faulknera można uznać za niepublikowaną w Polsce powieść. To trzecia książka w dorobku giganta amerykańskiej prozy, pierwsza z cyklu poświęconego fikcyjnemu okręgowi Yoknapatawpha
Dostępność: dostępne
GŁOS GÓRY
Shingo, główny bohater i głowa rodziny, rozmyśla na temat relacji wśród swoich bliskich – syna, który zdradza swoją żonę czy córki, która zostawiła swojego męża i wróciła do rodzinnego domu. Zaczyna słyszeć dziwne dźwięki, w tym tytułowy „Głos góry” i miewać problemy z pamięcią – wspomnienia z czasów młodości mieszają się ze snami, a te – z rodzącymi się uczuciami do swojej synowej. Ale przede wszystkim jest to napisana poetyckim językiem refleksja o przemijaniu.
Dostępność: dostępne
JEŚLI ZIMOWĄ NOCĄ PODRÓŻNY
„Jeśli zimową nocą podróżny" - książka uznawana za summę literackich dokonań Calvina - pełna odniesień do literatury, filozofii, historii, nauk ścisłych, jest przewrotna z samego założenia. Calvino napisał ją, podejmując wyzwanie, jakie eksperymentalna grupa OuLiPo rzuciła tradycyjnym strukturom literackim. w roku setnych urodzin autora wznawiamy najważniejszą jego powieść, czy może tom opowiadań (ponoć Calvino nie pisał powieści). Książkę skonstruowaną z matematyczną precyzją, obrosłą wielorakimi interpretacjami.
Dostępność: dostępne
KAPRYSY I ZYGZAKI
"Kaprysy i zygzaki" to zbiór beletryzowanych tekstów Théophile'a Gautiera (1811-1872), przedstawiciela francuskiego romantyzmu, prekursora parnasizmu. Zbiór tekstów podróżniczych lub nawiązujących do konwencji „podróży", a zarazem wariacje na strunie gatunku, antypodróże, zygzaki i kaprysy. Początkowo ukazywały się one w latach 1836–1851 na łamach wysokonakładowej prasy, potem autor wydał je w postaci książkowej. na polu literatury podróżniczej (można chyba zaufać takim znawcom, jak Charles Baudelaire czy Henry James) literacki kunszt Gautiera objawił się najdobitniej. W każdym z tych wspaniale napisanych tekstów widać próbę odświeżenia gatunku, za każdym razem mamy do czynienia z oryginalnymi środkami i strategiami do tego wiodącymi.
Gautier, opisując podróż do Belgii i Holandii, konsekwentnie wywraca na nice konwencję, choćby poprzez ustawiczne sięganie po środki parodii, ironii i autoironii. „Podróżuje” do Chin: pretekstem do rozważań o chińskiej kulturze jest jego wizyta na pokładzie chińskiej dżonki zacumowanej przy nabrzeżu Tamizy. „Podróżuje” do Indii: snuje fantazje na temat hinduskiej religii, sztuki i indyjskiego rzemiosła, zwiedzając indyjską ekspozycję na wystawie światowej w 1851 roku. W tych dóch ostatnich przypadkach podróże de facto się nie odbyły, ale też nie były autorowi do niczego potrzebne. Jeszcze dalej autor posuwa się w „Paryżu przyszłości", snując utopijną wizję zaprzęgnięcia najnowszych zdobyczy cywilizacji, podporządkowanych dotychczas nikczemnie „utylitarnym” celom, aby nadać właściwą formę sztuce współczesnej i właściwy wyraz nowoczesności.
Oprócz samego zamysłu, humoru, pięknego, wysmakowanego języka (zarówno Victor Hugo, jak i Sainte-Beuve nie bez racji uważali Gautiera za jednego z najwybitniejszych francuskich stylistów), łączącego lekki ton felietonu z najwyższym literackim kunsztem, jednym z głównych walorów tej książki jest też okres jej powstawania. Połowa XIX wieku to moment, w którym rewolucja przemysłowa i zjawiska globalizacji nabierają rozpędu, świat gwałtownie przeobraża się, jednocześnie rozciągając się i kurcząc, słowem są to początki naszej nowoczesności. Gautier przygląda się narodzinom tego świata in statu nascendi, z zaciekawieniem, niekiedy fascynacją artysty, ale także z niepokojem i zgrozą.
Dostępność: dostępne