Producent
- ABRAMS (2)
- ACANTILADO (1)
- AGORA (7)
- ALBATROS (4)
- ALBUS (1)
- AMALTEA (1)
- ARKADY LETRA (1)
- ARSPOL (1)
- ART RAGE (5)
- ARTRAGE (7)
- AUSTERIA (10)
- BEZDROŻA (1)
- Biuro Literackie (1)
- BLOOMSBURY (2)
- BO WIEM (1)
- BOSZ (3)
- BRITISH LIBRARY (1)
- CHAS MAISTRIV (1)
- CIEŃ KSZTAŁTU (1)
- COPERNICUS CENTER (2)
- CYRANKA (7)
- CZARNA OWCA (3)
- CZARNE (75)
- CZERWONE I CZAR (1)
- CZUŁY BARBARZYŃCA PRESS (2)
- CZYTELNIK (12)
- DIALOG (3)
- DOBRA LITERATUR (1)
- DOLNOŚLĄSKIE (1)
- DOWODY (2)
- DOWODY NA ISTNI (2)
- DOWODY NA ISTNIENIE (6)
- DOWODY NA ISTNIenie (5)
- DRZAZGI (2)
- DWIE SIOSTRY (3)
- ECHA (1)
- EMG (2)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- FAME ART (7)
- fiction fsc (1)
- FILIA (3)
- FILTRY (22)
- FITZCARRALDO (2)
- FORMAT (4)
- FUNDACJA S.K. (1)
- FUNDACJA TERYTORIA KSIĄŻKI (1)
- Glow Book (1)
- GLOWBOOK (2)
- GOLLANCZ (3)
- GRANTA (1)
- GROVE PRESS NY (1)
- GRUPA WYDAWNICZ (2)
- HA!ART (4)
- HISTORY (1)
- HODDER (1)
- INSIGNIS (1)
- ISKRY (3)
- KARAKTER (15)
- KEW (2)
- KIRINWydawnictwo (3)
- Klinika Języka (1)
- KRYTYKA POLIT. (8)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- KSIĄŻKA I PRASA (1)
- KSIĄŻKOWE KLIMA (4)
- KSIĄŻKOWE KLIMATY (4)
- KWIATY ORIENTU (8)
- legend press (2)
- LIBRA (1)
- LIRA (1)
- LOKATOR (11)
- MACMILLAN (4)
- MANDO (4)
- MARGINESY (14)
- MARPRESS (4)
- MCK BYDGOSZCZ (1)
- MEDIA RODZINA (1)
- MG (11)
- MHF KRAKÓW (1)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (2)
- MOVA (4)
- MUZA (8)
- Nasza Księgarnia (1)
- NIE-FIKCJA (2)
- NISZA (2)
- NOIR SUR BLANC (12)
- OFFICYNA (11)
- Oficynka (1)
- OSSOLINEUM (4)
- OSTROGI (7)
- Ośrodek Karta (1)
- OTWARTE (4)
- OVO (1)
- PAUZA (6)
- PENGUIN (3)
- PENGUIN BOOKS (29)
- PETTER RABBIT (1)
- PIW (29)
- POLTEXT (1)
- PORADNIA K (1)
- POST FACTUM (1)
- POWERGRAPH (3)
- POZNAŃSKIE (3)
- PRÓBY (6)
- PRÓSZYŃSKI I S- (3)
- PRZEBŁYSK (1)
- REBIS (7)
- RELACJA (5)
- REPLIKA (3)
- SIC! (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (4)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (1)
- SŁÓWKO (2)
- SONIA DRAGA (2)
- SQN (1)
- STARA SZKOŁA (2)
- SZCZELINY (1)
- ŚWIAT KSIĄŻKI (7)
- TAJFUNY (20)
- TASCHEN (1)
- THAMES & HUDSON (1)
- UNIVERSITAS (2)
- VESPER (6)
- W PODWÓRKU (1)
- W.A.B (9)
- WAB (16)
- WARSTWY (2)
- WIELKA LITERA (13)
- WOLNO (1)
- WP (1)
- wyd UJ (1)
- WYD. FLOW (1)
- WYD.DRZAZGI (1)
- WYD.LITERACKIE (8)
- WYDAW.POZNAŃSKI (2)
- WYDAWN.LITERACK (2)
- Wydawnictwo Cyranka (1)
- WYDAWNICTWO KOB (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKI (7)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (11)
- Wydawnictwo Literackie (11)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (3)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- WYSOKI ZAMEK (1)
- YUMEKA (2)
- ZNAK (69)
- ZYSK I S-KA (13)
Cena
-
od
do
DUCH ŚNIEGÓW
W północno-wschodnim Tybecie, na wysokości 5000 m n.p.m. rozciąga się królestwo śnieżnej pantery – rodzaj sawanny przeniesionej na azjatyckie pustkowia; niezmierzone morza traw poprzetykane nielicznymi wydmami, przemierzane przez stada antylop, kozic i jaków. Tesson udaje się do tego niegościnnego dla człowieka sanktuarium na zaproszenie Vincenta Muniera, specjalisty w fotografowaniu zwierząt. Wspólnie, w temperaturach przekraczających -30 stopni, wyruszą na poszukiwanie śladów tego śnieżnego ducha, licząc na choćby najkrótsze spotkanie.
Dzięki doskonałemu pisarstwu Tessona my również możemy wziąć udział w tej tybetańskiej przygodzie, poznając pasjonującą sztukę tropienia i obserwacji zwierząt, azjatycką duchowość, ale też wiele celnych spostrzeżeń na temat katastrofalnych skutków działalności człowieka w świecie zwierząt. Na przykładzie śnieżnej pantery autor zastanawia się nad strukturą świata i cykli wymierania gatunków.
Książka została bestsellerem we Francji, zaś krytycy wyróżnili ją w 2019 roku Prix Renaudot.
Dostępność: dostępne
EMIGRANCI
Dwaj cudzoziemcy z bliżej nieokreślonego kraju zamieszkują wspólnie suterenę w nieznanym mieście Europy Zachodniej. Wyobcowany intelektualista, AA, wybrał emigrację z powodów politycznych, jego towarzysz zaś, "chłoporobotnik" XX, wyjechał wyłącznie dla zarobku. Skazani są na własne towarzystwo, a ich symbioza polega na wzajemnym uzależnieniu: XX wykorzystuje AA materialnie, ten natomiast twierdzi, że wykorzystuje towarzysza pod kątem studiów nad niewolniczą mentalnością swych rodaków. AA, sam sfrustrowany i bezwolny, z wyższością odnosi się do przedstawiciela niższej klasy, dorobkiewicza, którego jedynym celem w życiu jest poprawa własnego bytu.
Dostępność: dostępne
FISHARMONIA
Upalny lipiec. Podrzędna restauracja i stypa, w której uczestniczy główny bohater. Smutna uroczystość stanie się inspiracją do opowiedzenia bardzo osobistej, miejscami zabawnej historii o miłości, jej braku, rodzinie i odkrywaniu pilnie strzeżonych tajemnic. Będzie to również opowieść o próbie spełniania marzeń, sprostania oczekiwaniom i realizacji celów. A także o tym, że sny potrafią wiązać rzeczywistość, a rzeczywistość sny rozwiązywać.
Autor zabierze czytelników w podróż od Dolnego Śląska przez Rumunię, sanatoria, szpitale, wojny, zsyłki, ucieczki, pogrzeby, zdrady, wesela, rozwody, śluby po kres granej na zdobycznej fisharmonii melodii.
Dostępność: dostępne
IMIĘ RÓŻY (z rysunkami autora)
Listopad 1327 roku. Do znamienitego opactwa benedyktynów w północnych Włoszech przybywa uczony franciszkanin, Wilhelm z Baskerville, któremu towarzyszy uczeń i sekretarz, nowicjusz Adso z Melku. W klasztorze panuje ponury nastrój. Opat zwraca się do Wilhelma z prośbą o pomoc w rozwikłaniu zagadki tajemniczej śmierci jednego z mnichów. Sprawa jest nagląca, gdyż za kilka dni w opactwie ma się odbyć ważna debata teologiczna, w której wezmą udział dostojnicy kościelni, z wielkim inkwizytorem Bernardem Gui na czele. Tymczasem dochodzi do kolejnych morderstw. Przenikliwy Anglik orientuje się, że wyjaśnienia mrocznego sekretu należy szukać w klasztornej bibliotece. Bogaty księgozbiór, w którym nie brak dzieł uważanych za niebezpieczne, mieści się w salach tworzących labirynt. Intruz może tam łatwo zabłądzić, a nawet - jak krążą słuchy - postradać zmysły.
Dostępność: dostępne
KŁOPOTY TO MĘSKA SPECJALNOŚĆ
Książka zawiera kilkanaście opowiadań pisanych żywym językiem, często dialogiem; czytelnik z bliska więc patrzy na "parszywy świat" oczami narratora, któremu tania whisky pomaga nadzwyczaj trzeźwo go pokazywać. Ten świat to rzeczywistość prostych faktów, fizjologii, seksu i alkoholu. Groteskowa zabawa faktem, lapidarny styl i celność opisu świadczą o wysokiej randze literackiej Bukowskiego. Przykładem może być początkowy fragment opowiadania zatytułowanego "Jak być publikowanym":
Będąc przez całe życie pisarzem undergroundu, poznałem przedziwnych wydawców, ale najdziwniejszymi z nich byli H.R. Mulloch i jego żona Honeysuckle. Mulloch, były więzień i były złodziej diamentów, wydawał magazyn "Demise". Zacząłem wysyłać mu wiersze i wywiązała się między nami korespondencja. Twierdził, że moja poezja zniszczyła w nim zainteresowanie twórczością wszystkich pozostałych poetów. Odpisałem, że zniszczyła to zainteresowanie również we mnie. H.R. zaczął wspominać o możliwości wydania tomiku moich wierszy i napisałem: w porządku, świetnie, wydawaj. Wyjaśnił, że nie może płacić tantiem, są biedni jak myszy kościelne. Napisałem: w porządku, świetnie, zapomnij o tantiemach, jestem biedny jak ubogi krewny myszy kościelnej.
Dostępność: dostępne
KOBIETY
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie.
Dostępność: dostępne
MYŚLI NIEUCZESANE
W Myślach nieuczesanych Lec kontynuuje tradycję gorzkiego żydowskiego humoru i intelektualnej gry, prześcigając lapidarnością i esencjonalnością swych aforyzmów niekwestionowanego mistrza gatunku, wiedeńczyka Karla Krausa. W eseju poświęconym pamięci wybitnego aforysty prof. Leszek Kołakowski napisał: "Rozbudzał swoim wysiłkiem ten obszar świadomości, ku któremu się zwraca autentyczna praca filozofa: miast, jak zawodowi filozofowie nieraz czynią, zlepiać zastane banały w pozorne całości, demaskował, jeden po drugim, każdy banał obiegowy, nie darował żadnemu słowu, które bezwładem języka usypia myśl. Przywrócił godność pięknemu kunsztowi aforystyki, wyjałowionemu przez wymęczony humorek kalamburzystów, dla których kalambur jest celem, nie zaś myśl, wyrażająca rzeczywiste paradoksy świata".
Dostępność: dostępne
O KOTACH
Surowe, a zarazem czułe i zabawne spojrzenie na relacje między kotami i ludźmi jednego z najważniejszych amerykańskich pisarzy.
„Kot to piękny diabeł”.
Koty poruszały czułą strunę w nieprzystępnej duszy Bukowskiego. Były dla niego tajemniczymi czującymi istotami, skrywającymi coś pierwotnego i majestatycznego, zdolnymi jednym palącym spojrzeniem przeniknąć człowieka na wskroś. Bukowski uważał koty za wyjątkową emanację natury, nieuchwytnych posłańców piękna i miłości.
Zbiór „O kotach” to wynik zadumy Bukowskiego nad jego ukochanymi zwierzętami, ich wytrzymałością i żywotnością. Oddaje im hołd jako wojownikom i łowcom, budzącym grozę i szacunek, gdy trzymają w łapach cały otaczający je świat. „Kot jest wyłącznie SOBĄ. emanacją nieustępliwych sił natury.”
W tomie tym znajdziemy utwory zabawne, poruszające, surowe, pełne czułości. Bukowski uwiecznia je, gdy domagają się uwagi i jedzenia, polują, dostojnie przechadzają się po klawiaturze jego maszyny do pisania, delikatnie budzą, wbijając pazury w twarz.
Ale nie zapomina też o ich oddaniu i przywiązaniu, łagodności i opiekuńczości, o niezwykłej zdolności do inspirowania.
Przejmujący, ale pozbawiony pretensjonalności zbiór „O kotach” jest nowym spojrzeniem na tego wyjątkowego pisarza i jego sposób widzenia świata, tym razem z perspektywy zwierząt, które uważał za najdoskonalszych nauczycieli życia.
Dostępność: dostępne
WAHADŁO FOUCAULTA
Trzej mediolańscy intelekualiści, zainteresowani historią i naukami hermetycznymi, zaczynają snuć hipotezy ma temat tajnych zamierzeń templariuszy i legendarnych różokrzyżowców, którym przypisywano dążenia do zawładnięcia światem. Bohaterowie powieści wymyślają własny Plan. Tymczasem na ich drodze stają zagadkowe postacie, a nagromadzenie niesamowitych wypadków sprawia, że zacierają się granice rzeczywistości
Dostępność: dostępne
WYSPA DNIA POPRZEDNIEGO
W "Wyspie Dnia Poprzedniego" Umberto Eco w typowy dlań sposób łączy przygodową fabułę z dyskursem filozoficznym, nawiązując w treści i formie do takich arcydzieł jak "Podróże Guliwera" czy "Kandyd".
Szlachcic z Piemontu, Robert de la Grive, uratowany z katastrofy morskiej, dostaje się na opuszczony statek "Daphne", zakotwiczony w pobliżu nieznanej Wyspy. Na pokładzie i w licznych pomieszczeniach znajduje wiele tajemniczych przyrządów oraz ptaków i roślin. Z czasem się dowiadujemy, że Robert trafił na morze jako tajny wysłannik Mazarina i Colberta, usiłujących odkryć sekret obliczania długości geograficznej. Dziwnym zrządzeniem losu naszemu bohaterowi również na pokładzie "Daphne" przyjdzie się zajmować tą kwestią. Prawdopodobnie statek stoi w pobliżu sto osiemdziesiątego południka, zatem na leżącej po jego drugiej stronie Wyspie - wedle obliczeń XVII-wiecznych geografów - powinien być jeszcze dzień poprzedni. Nękany wspomnieniami utraconej miłości i wizją nikczemnego brata-sobowtóra, Robert coraz zapamiętalej pragnie dostać się na Wyspę, gdzie można ponoć ujrzeć Gołębicę Koloru Pomarańczy.
W XVII stuleciu problem obliczania długości geograficznej spędzał sen z powiek możnym tego świata. Zamorskie wyprawy dawały wówczas możliwość znacznego powiększenia stanu posiadania, zapewniały nowe źródła bogactw i dobrobytu. Jednak by zawładnąć oceanami, należało poznać wszystkie tajniki nawigacji. Już samo wyznaczenie południka zerowego było kwestią sporną, gdyż południki, jako linie hipotetyczne, mają tę samą długość i żaden z nich nie został wyróżniony, jak równik wśród równoleżników, w sposób naturalny. Kolejnym problemem był pomiar czasu na morzu. Zegar wahadłowy się do tego nie nadawał ze względu na kołysanie pokładu. Próbowano wielu innych sposobów, choćby tak kuriozalnych jak posłużenie się "proszkiem sympatii". Prototyp chronometru morskiego zbudował dopiero w 1735 roku angielski zegarmistrz, John Harrison. Ten skromny prowincjusz, obcy dworskim koteriom, długo musiał jednak czekać na oficjalne uznanie. W pierwszej połowie XVII wieku Francją rządzili dwaj ministrowie. Ludwik XIII obdarzył zaufaniem i władzą kardynała Richelieu. Po śmierci monarchy i jego zausznika część uprawnień przeszła w 1643 roku - zgodnie z wolą królowej Anny Austriaczki - na kardynała Mazarina. Ten mąż stanu, z pochodzenia Włoch (Giulio Mazzarini), faktycznie kierował państwem. Celem jego polityki zagranicznej było ugruntowanie międzynarodowej pozycji Francji, toteż kwestia wyznaczania długości geograficznej niewątpliwie pozostawała w sferze zainteresowań kardynała i jego urzędników, wśród których wyróżniał się Colbert. Po śmierci Mazarina (1661) 23-letni Ludwik XIV ogłosił, że odtąd sam będzie sprawował rządy jako Król Słońce. W sztuce dominował wtedy b a r o k, który panuje również na kartach tej powieści.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Dostępność: dostępne
Z SZYNKĄ RAZ!
"Z szynką raz!" to przejmująca opowieść o dzieciństwie i młodzieńczych latach literackiego alter ego autora - Henry'ego Chinaski - ukazująca, jak wrażliwy i ambitny chłopak, na przekór biedzie, despotycznemu ojcu i presji zgnuśniałego otoczenia, walczy o prawo do podążania własną drogą.
Dostępność: dostępne