Producent
- ABRAMS (2)
- ACANTILADO (1)
- AGORA (7)
- ALBATROS (4)
- ALBUS (1)
- AMALTEA (1)
- ARKADY LETRA (1)
- ARSPOL (1)
- ART RAGE (4)
- ARTRAGE (7)
- AUSTERIA (10)
- BEZDROŻA (1)
- Biuro Literackie (1)
- BLOOMSBURY (2)
- BO WIEM (1)
- BOSZ (3)
- BRITISH LIBRARY (1)
- CHAS MAISTRIV (1)
- CIEŃ KSZTAŁTU (1)
- COPERNICUS CENTER (2)
- CYRANKA (7)
- CZARNA OWCA (3)
- CZARNE (75)
- CZERWONE I CZAR (1)
- CZUŁY BARBARZYŃCA PRESS (2)
- CZYTELNIK (12)
- DIALOG (3)
- DOBRA LITERATUR (1)
- DOLNOŚLĄSKIE (1)
- DOWODY (2)
- DOWODY NA ISTNI (2)
- DOWODY NA ISTNIENIE (6)
- DOWODY NA ISTNIenie (4)
- DRZAZGI (2)
- DWIE SIOSTRY (3)
- ECHA (1)
- EMG (2)
- EPERONS-OSTROGI (1)
- FAME ART (7)
- fiction fsc (1)
- FILIA (2)
- FILTRY (22)
- FITZCARRALDO (2)
- FORMAT (4)
- FUNDACJA S.K. (1)
- FUNDACJA TERYTORIA KSIĄŻKI (1)
- Glow Book (1)
- GLOWBOOK (2)
- GOLLANCZ (3)
- GRANTA (1)
- GROVE PRESS NY (1)
- GRUPA WYDAWNICZ (2)
- HA!ART (4)
- HISTORY (1)
- HODDER (1)
- INSIGNIS (1)
- ISKRY (3)
- KARAKTER (15)
- KEW (2)
- KIRINWydawnictwo (3)
- Klinika Języka (1)
- KRYTYKA POLIT. (8)
- KRYTYKA POLITYCZNA (1)
- KSIĄŻKA I PRASA (1)
- KSIĄŻKOWE KLIMA (4)
- KSIĄŻKOWE KLIMATY (4)
- KWIATY ORIENTU (7)
- legend press (2)
- LIBRA (1)
- LIRA (1)
- LOKATOR (11)
- MACMILLAN (4)
- MANDO (4)
- MARGINESY (13)
- MARPRESS (4)
- MCK BYDGOSZCZ (1)
- MEDIA RODZINA (1)
- MG (10)
- MHF KRAKÓW (1)
- MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY (2)
- MOVA (4)
- MUZA (8)
- Nasza Księgarnia (1)
- NIE-FIKCJA (2)
- NISZA (2)
- NOIR SUR BLANC (12)
- OFFICYNA (11)
- Oficynka (1)
- OSSOLINEUM (4)
- OSTROGI (7)
- Ośrodek Karta (1)
- OTWARTE (4)
- OVO (1)
- PAUZA (6)
- PENGUIN (3)
- PENGUIN BOOKS (29)
- PETTER RABBIT (1)
- PIW (28)
- POLTEXT (1)
- PORADNIA K (1)
- POST FACTUM (1)
- POWERGRAPH (3)
- POZNAŃSKIE (3)
- PRÓBY (6)
- PRÓSZYŃSKI I S- (3)
- PRZEBŁYSK (1)
- REBIS (7)
- RELACJA (5)
- REPLIKA (3)
- SIC! (1)
- SŁOWO/OBRAZ TER (4)
- SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA (1)
- SŁÓWKO (2)
- SONIA DRAGA (2)
- SQN (1)
- STARA SZKOŁA (2)
- SZCZELINY (1)
- ŚWIAT KSIĄŻKI (7)
- TAJFUNY (20)
- TASCHEN (1)
- THAMES & HUDSON (1)
- UNIVERSITAS (2)
- VESPER (6)
- W PODWÓRKU (1)
- W.A.B (9)
- WAB (16)
- WARSTWY (2)
- WIELKA LITERA (12)
- WOLNO (1)
- WP (1)
- wyd UJ (1)
- WYD. FLOW (1)
- WYD.DRZAZGI (1)
- WYD.LITERACKIE (8)
- WYDAW.POZNAŃSKI (2)
- WYDAWN.LITERACK (2)
- Wydawnictwo Cyranka (1)
- WYDAWNICTWO KOB (1)
- WYDAWNICTWO LITERACKI (7)
- WYDAWNICTWO LITERACKIE (11)
- Wydawnictwo Literackie (11)
- WYDAWNICTWO POZNAŃSKIE (3)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- WYSOKI ZAMEK (1)
- YUMEKA (2)
- ZNAK (68)
- ZYSK I S-KA (13)
Cena
-
od
do
DWORSKA TANCERKA
Od razu zwrócicie na nią uwagę. I nie będziecie mogli oderwać od niej wzroku. Kim jest kobieta na nabrzeżu w porcie w Jemulpo, ubrana w błękitną suknię i trzymająca w ręce kapelusz ozdobiony wzorami róż? Narzeczoną francuskiego konsula? Pierwszą Koreanką, która przemierzy ocean i zamieszka w Paryżu? Najlepszą dworską tancerką, której Taniec Wilgi porusza serca nie tylko króla? Sierotą wychowywaną w pałacu królowej? Opowieść o Ri Jin fascynuje, bo jej losy nierozerwalnie łączą się z historią Korei, która pod koniec XIX wieku zaczęła otwierać się na świat, zdana na łaskę wielkich mocarstw i targana wewnętrznymi konfliktami. Ale i porusza emocje, bo jej bohaterka boleśnie się przekona, że serce zapłaci cierpieniem, gdy zbyt późno się obudzi. Podążałem krok w krok za Ri Jin, cieszyłem się z nią, wzruszałem, cierpiałem. Odkrywałem z nią dziewiętnastowieczny Paryż i przemierzałem komnaty królewskiego pałacu państwa Joseon. Wsłuchiwałem się w dźwięki fletu daegeum, na którym tak pięknie grał Kang Yeon, ten drugi... To proza wrażliwa na piękno sztuki, muzyki i przyrody, oszczędna w słowach, a przy tym buzująca tłumionymi, silnymi uczuciami. Jestem pewien, że każdy mocno przeżyje spotkanie z Dworską tancerką. Wciąż o niej myślę...
Dariusz Mieczysław Mól, Twój styl
Dostępność: dostępne
LAS Z WEŁNY I STALI
Tomura, nastolatek z małego miasta na dalekiej północy Japonii, pewnego dnia zostaje przypadkowym świadkiem strojenia szkolnego fortepianu. Dźwięk instrumentu przypomina mu górski las w rodzinnych stronach. Oczarowany tym brzmieniem chłopak postanawia zostać stroicielem.
Dostępność: dostępne
MOJE DNI W ANTYKWARIACIE MORISAKI
Dostępność: dostępne
MOJE MIEJSCE W ANTYKWARIACIE
Moje miejsce w antykwariacie Morisaki to powieść, która przenosi nas do tokijskiej dzielnicy antykwariatów – Jinbocho – gdzie klimat starych ksiąg kontrastuje z nowoczesnością wieżowców w tle. Przez stronice nieśpiesznie prowadzi nas Takako, która w pierwszej części Moje dni w antykwariacie Morisaki, pogrążona była w apatii. Znów spotykamy jej wujka Satoru, ciocię Momoko, Wadę i nieliczne grono znajomych oraz przyglądamy się klientom – plejadzie antykwarycznych ekscentryków. Odkrywamy nie tylko meandry pisarstwa, lecz także międzyludzkich relacji, które rzutują na to, co jest i będzie.
Dostępność: dostępne
PRAWO LINII
Dwie kobiety. Dwie bolesne utraty. Dwie ścieżki poszukiwania prawdy i jedna rozpacz rozpisana na dwie role.
Se-o zamknęła się w domu z ojcem, by uciec od świata, który ją skrzywdził. Tymczasem jej dom płonie. Po tym już nic nie będzie takie samo. Ki-Jeong jest nauczycielką, ale nie czuje się dobrze w tym, co robi. Pewnego dnia otrzyma wiadomość, która nią wstrząśnie. Losy obu kobiet połączą się w zaskakujący sposób.
Intrygująca fantazja literacka o tym, jak kształtują nas smutek i rozgoryczenie. O roli przypadku, gdy stajemy się sobie nagle bliscy w jednym i drugim. Także o tym, jak wiele dowiadujemy się o swoim życiu, krocząc ścieżkami zmarłych. Jednocześnie bezkompromisowa rozprawa z ciemną stroną koreańskiego kapitalizmu, w którym pieniądz okrutnie kształtuje ludzką tożsamość. Ta mroczna opowieść to historia ucieczek i poszukiwań, ale przede wszystkim narracja o wyobcowaniu. Powieść w każdym wymiarze nieoczywista.
Jarosław Czechowicz, „Krytycznym okiem”
Dostępność: dostępne
SAHARYJSKIE DNI
Klasyka literatury tajwańskiej po raz pierwszy w Polsce!
Napisane przez San-mao "Saharyjskie dni" to pierwszy w literaturze chińskiej utwór, którego tłem są tajemnicze piaski Sahary. Dzięki niemu mieszkający na odludnym Tajwanie wyspiarze zyskali szerszy obraz świata. Pełen humoru styl autorki oraz bogata i zajmująca treść wzbudziły poruszenie już od pierwszego opowiadania.
W 1979 roku „Reader’s Digest” opublikował w piętnastu językach Opowieść o Chince na pustyni autorstwa San-mao w m.in. w Australii, Indiach, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Meksyku, RPA i Szwecji. W marcu 1991 roku japońskie wydawnictwo Chikumashobo wydało przekład Saharyjskich dni. Niektóre opowiadania ukazywały się sukcesywnie w przekładach na takie języki jak angielski, wietnamski, francuski oraz czeski. Utwory San-mao zdecydowanym krokiem weszły na arenę międzynarodową. Saharyjskie dni to pierwszy przekład literatury tajwańskiej w Polsce!
Dostępność: dostępne