Producent
- ARKADY (17)
- ARTISAN (1)
- BIAŁY KRUK (1)
- BOSZ (12)
- ENGLISH HERITAG (1)
- FUNDACJA EDWARDA DWURNIKA (1)
- GESTALTEN (3)
- HATJE CANTZ (1)
- INSTYTUT ADAMA MICKIEWICZA (1)
- JEDNOŚĆ (2)
- KAIDO OLE (1)
- KOENEMANN (4)
- KSIĘŻY MŁYN (1)
- LANNOO (1)
- LAURENCE KING (1)
- LAURENCE KING PUBLISHING (1)
- MCSW =ELEKTROWNIA= (1)
- MEDIA RODZINA (1)
- MONSA (1)
- MUSEE PICASSO P (1)
- MUZEUM NAR.WKR. (6)
- MUZEUM SZTUKI (1)
- OŚRODEK KULT. I (1)
- PARMA PRESS (1)
- PHAIDON (4)
- PRESTEL (5)
- REBIS (1)
- RIZZOLI (1)
- RIZZOLI ELECTA (1)
- Rizzoli International Publications (1)
- RM (1)
- SBM (2)
- SILVANA EDITORI (1)
- TASCHEN (21)
- TATE PUBLISHING (2)
- TeNeues (1)
- THAMES & HUDSON (8)
- TIMOF (1)
- UNIVERSE (1)
- VIKI (1)
Cena
-
od
do
RUSSIAN AVANT-GARDE
The State Tretyakov Gallery, the leading reservoir of Russian fine art in the world, has presented iconic masterpieces for the first time ever in Doha as part of Qatar-Russia 2018 Year of Culture. The exhibition catalogue traces the connections between the artworks by revolutionary pioneers of the early 20th century such as Vladimir Tatlin, Alexander Rodchenko and Mikhail Matyushin in comparison to the creations of the artists of the avant-garde second wave.
Dostępność: dostępne
SĄD OSTATECZNY HANSA MEMLINGA
W tej historii wszystko jest nieprawdopodobne, tajemnicze i porywające zarazem. Dzieje Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga to długi ciąg pytań, na które z trudem znajdujemy odpowiedzi lub skazani jesteśmy na ich brak. Wiemy coraz więcej, ale coraz bardziej niepokoi nas zarówno tajemnica okoliczności powstania tego – jednego z największych! – arcydzieła sztuki europejskiej późnego średniowiecza, jak i jego burzliwe dalsze losy. Nie ma drugiego obrazu o tak dramatycznej historii, którego autor w dodatku przez wieki pozostawał nieznany.
Dostępność: dostępne
SKARBY KARTOGRAFII
Dostępność: dostępne
SKARBY SZTUKI MUZEUM NARODOWE W GDAŃSKU
"Muzeum Narodowe w Gdańsku" to kolejny tytuł z siedmiotomowej serii "Skarby sztuki w polskich muzeach narodowych". Placówka ta dziedziczy zbiory i tradycje Muzeum Miejskiego (1870) chroniącego głównie obrazy (w tym tryptyk Memlinga), rysunki i ryciny oraz Muzeum Rzemiosł Artystycznych (1881) kolekcjonującego przede wszystkim meble, fajanse i wyroby z metali kolorowych. Niezwykle cenne są także darowizny i legaty średniowiecznej rzeźby gdańskiej i pomorskiej.
Album zawiera eseje omawiające poszczególne kolekcje oraz prezentacje 356 najcenniejszych obiektów (malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego) opatrzonych krótkimi komentarzami pracowników naukowych i kustoszy zbiorów.
W serii ukazały się już:
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe w Poznaniu
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe w Szczecinie
W przygotowaniu:
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe w Kielcach
Skarby sztuki. Muzeum Narodowe w Krakowie
Dostępność: dostępne
SKARBY SZTUKI MUZEUM NARODOWE W SZCZECINIE
Ta największa instytucja kultury Pomorza Zachodniego sprawuje opiekę nad ponad 150 tyś. obiektów sztuki dawnej oraz współczesnej, zabytków archeologicznych, etnograficznych i numizmatów oraz największym w Polsce zbiorem świadectw kultury materialnej krajów Afryki, Ameryki i Oceanii.
Album Skarby sztuki jest zaproszeniem do Muzeum Narodowego w Szczecinie, największej instytucji kultury na Pomorzu Zachodnim, należącej do grupy polskich muzeów wyróżnionych w nazwie tytułem „Narodowe” ze względu na rangę i ponadregionalne znaczenie posiadanych zbiorów. Muzeum gromadzi, chroni – zapewniając trwałość istnienia – i udostępnia powierzone dziedzictwo, opracowuje naukowo wiedzę o nim, prezentuje dorobek pokoleń od starożytności po współczesność. Jako depozytariusz pamięci o przeszłości, jest także żywym centrum wymiany myśli w różnych dyscyplinach wiedzy, aktywnie uczestniczy w procesie kształtowania świadomości historycznej i postaw społecznych. […] Jego obecny kształt i zbiory są wynikiem burzliwej dwudziestowiecznej historii Szczecina i Pomorza Zachodniego oraz skomplikowanych okoliczności politycznych i społecznych, w jakich przyszło działać jego twórcom oraz ich niemieckim, a po 1945 roku polskim, następcom.
Dostępność: dostępne
SKARBY SZTUKI MUZEUM NARODOWE W WARSZAWIE
Siedmiotomowa seria Skarby polskich muzeów prezentuje arcydzieła sztuki w polskich muzeach narodowych. Każdy tom zawierał będzie około 250-300 najcenniejszych obiektów (malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego) opatrzonych krótkimi komentarzami pracowników naukowych placówek, których prezentowane są zbiory.
W albumie przedstawiamy – obok dzieł malarstwa, rzeźby, rysunku i grafiki – arcydzieła polskiego wzornictwa i fotografii. Chcemy przypomnieć odbiorcom, jak szeroki jest zakres zbiorów naszego muzeum i jak wiele jeszcze skarbów pozostaje nierozpoznanych i niedocenionych.
Już w trakcie opracowywania niniejszego wyboru muzeum zyskało, a raczej odzyskało kilka dzieł utraconych w czasie ostatniej wojny, udało nam się również nabyć arcyinteresujący Portret Konstantego Laszczki malowany przez Józefa Mehoffera, który można bez wahania wpisać na listę skarbów. W sto pięćdziesiąty rok swego istnienia Muzeum Narodowe w Warszawie weszło jako wielodziałowa, sięgająca różnych zakresów historycznych oraz geograficznych instytucja gromadząca, przechowująca i udostępniająca dorobek artystyczny pokoleń od starożytności po współczesność. Wielkie zbiory malarstwa, rysunku, grafiki, rzeźby i rzemiosła artystycznego polskiego i europejskiego, wyjątkowa kolekcja późnośredniowiecznej sztuki kościelnej, zbiory sztuki starożytnej i wybitne w światowej skali zabytki z nubijskiej katedry Faras, ciągle niedoceniony zbiór gabinetu monet i medali oraz kolekcja sztuki Dalekiego Wschodu, to tylko zasadnicze zespoły zabytków w muzeum.
Dostępność: dostępne
SKARBY SZTUKI W POLSCE / TREASURES OF POLAND
Skarb – słowo, którym nazywamy coś dla nas najcenniejszego. Skarb może mieć postać materialną, być kosztownym i kunsztownym przedmiotem o ważnej funkcji sakralnej lub świeckiej - mszalnym kielichem, monstrancją, królewską koroną. Ale może też być czymś z pozoru materialnym nic nie wartym – jak drobne szczątki ciał świętych, dla których wspaniałe złote relikwiarze są zaledwie oprawą. Skarb może w końcu być czymś o wartości niematerialnej – pamięcią, uczuciem, widokiem. Może być wreszcie najdroższą nam osobą – pisze we wstępnie wspaniałego albumu jego autorka Maria Poprzęcka.
Ten wyjątkowy album zawiera kilkadziesiąt przykładów bezcennych dla Polaków świadectw polskiej historii i kultury: budynków, dzieł sztuki, wizerunków i krajobrazów. Przygotowany w wersji polsko-angielskiej będzie wspaniałym upominkiem na każdą okazję, jako prezent ślubny, nagroda szkolna, pamiątka zabrana znad Wisły przez cudzoziemców. Zapewne będzie też nieocenionym wspomnieniem rodzinnego kraju dla wszystkich Polaków mieszkających za granicą.
Dostępność: dostępne
STANISŁAW WYSPIAŃSKI ARTYSTA I WIZJONER
Album Stanisław Wyspiański. Artysta i wizjoner to zajmująca opowieść o jednym z najwybitniejszych młodopolskich twórców, wzbogacona licznymi reprodukcjami bardziej i mniej znanych dzieł. Autorka, historyczka sztuki Luba Ristujczina, zdradza szczegóły biografii, inspiracje i tajniki warsztatu artysty.
Dostępność: dostępne
STARA PINAKOTEKA W MONACHIUM ARCYDZIEŁA MALARSTWA
Dostępność: dostępne
SZTUKA I ARCHITEKTURA ISLAMU 650-1250
Bogato ilustrowana i doskonale udokumentowana książka stanowi omówienie sztuki i architektury islamu od VII do połowy XIII wieku. W tej epoce w kulturze muzułmańskiej kształtowały się nowe prądy artystyczne, które rozwijały się przez całe średniowiecze na rozległym obszarze, obejmującym ziemie od Atlantyku po Indie. W prezentacji tych nurtów autorzy uwzględnili najnowsze wyniki badań. Opisali rozwój licznych regionalnych ośrodków sztuki w Hiszpanii arabskiej, Afryce Północnej, Egipcie, Wielkiej Syrii, Anatolii, Iraku, Arabii i Jemenie oraz w zachodnich i północno-wschodnich prowincjach Iranu.
Sztuka na terenach zdominowanych przez islam i władzę muzułmańską została przedstawiona w układzie chronologicznym.
Sześć wieków jej dziejów podzielono na dwa większe okresy: wczesny islam (mniej więcej lata 650–1000) i średniowieczny islam (mniej więcej lata 1000–1250). W prologu do każdej części autorzy zamieścili szkicowe opracowanie tła historycznego i kulturowego epoki. W poszczególnych rozdziałach omówili takie dziedziny, jak architektura i dekoracja architektoniczna, sztuka rękodzieła i sztuka książki. Ostatni rozdział poświęcony został wpływom sztuki islamu na kulturę niemuzułmańską.
Zaprezentowaną wiedzę o dokonaniach artystycznych uzupełniają studia w dziedzinie kaligrafii arabskiej, historii, religii, literatury i filozofii świata muzułmańskiego.
Dostępność: dostępne