

Producent
-
ADAM MARSZAŁEK (1)
-
ARKADY (16)
-
ARTISAN (1)
-
BIAŁY KRUK (1)
-
BOSZ (6)
-
BUFFI (2)
-
DRAGON (1)
-
ENGLISH HERITAG (1)
-
GALERIA MIEJSKA ARSENAŁ (1)
-
GESTALTEN (4)
-
Hardie Grant (1)
-
HATJE CANTZ (1)
-
JEDNOŚĆ (3)
-
KOENEMANN (6)
-
KSIĘŻY MŁYN (1)
-
LAURENCE KING (10)
-
LAURENCE KING PUBLISHING (2)
-
LOUVRE ABU DHABI (1)
-
MEDIA RODZINA (1)
-
METROPOLIT.MUS. (1)
-
MONSA (1)
-
MUSEE PICASSO P (1)
-
MUZEUM SZTUKI (1)
-
PHAIDON (3)
-
PRESTEL (3)
-
PRINCETON ARCH.PRESS (1)
-
RIZZOLI (1)
-
RIZZOLI ELECTA (1)
-
Rizzoli International Publications (1)
-
RM (1)
-
SILVANA EDITORI (1)
-
TAKO (3)
-
TASCHEN (8)
-
TeNeues (1)
-
THAMES & HUDSON (7)
-
UNIVERSE (2)
-
VIKI (1)
Cena
-
od
do
ANDY WARHOL GIANT SIZE

Andy Warhol "Giant" Size is the definitive document of this remarkable creative force, and a telling look at late twentieth-century pop culture. A must-have for Warhol fans and pop culture enthusiasts, this in-depth and comprehensive overview of Warhol's extraordinary career is packed with more than 2,000 illustrations culled from rarely seen archival material, documentary photography, and artwork.
Dostępność: dostępne
BARWY POLSKI

Dostępność: dostępne
ERMITAŻ ARCYDZIEŁA MALARSTWA

W 1765 roku Katarzyna Wielka, kierując się względami zarówno estetycznymi, jak politycznymi, zaczęła kolekcjonować obrazy. Jej zbiór stał się zalążkiem jednego z największych muzeów na świecie. Niniejsza książka jest pierwszą tak obszerną prezentacją dzieł z tej wspaniałej kolekcji.
Na ponad 630 ilustracjach ukazane zostały obrazy zgromadzone przez carycę Katarzynę, a także te, które trafiły do zbioru później. W książce znalazły się przykłady francuskiego malarstwa z XVIII i XIX wieku, w tym wybitne dzieła Bouchera, Fragonarda, Watteau, Claudea Lorraina, Huberta Roberta, Davida, Ingresa i Corota.
Równie ważne są obrazy holenderskiego i flamandzkiego baroku, które reprezentują rozmaite aspekty stylu tej epoki, od brawury Perseusza i Andromedy Rubensa po przejmujące piękno Portretu rodziny van Dycka.
Czytelnik znajdzie tu równie reprodukcje wspaniałych płócien Rembrandta, Halsa, Jordaensa oraz Jacoba i Salomona van Ruisdaelów.
W tym obszernym albumie nie zabrakło też miejsca na przedstawienie prawdopodobnie najbardziej znanych obrazów z końca XIX i początku XX wieków: słynnych prac van Gogha, Gauguina, Cézanne’a, Picassa i Matisse’a, a także mniej znanych dzieł wymienionych artystów oraz im współczesnych.
Zaprezentowano też prace z innych okresów, w tym dzieła włoskiego renesansu (między innymi Fra Angelica, Leonarda da Vinci, Rafaela i Tycjana), przykłady malarstwa hiszpańskiego od El Greca do Goi, Murilla, Velázqueza i Zurbarána: także obrazy z Anglii, Szwecji, Szwajcarii, Belgii, a nawet Stanów Zjednoczonych.
Dostępność: dostępne
GALERIA NARODOWA W LONDYNIE ARCYDZIEŁA MALARSTWA

Galeria Narodowa w Londynie, założona została w 1824 roku. Powstała po to, by szerokiej publiczności dać możliwość studiowania i podziwiania arcydzieł malarstwa. Reprodukowane w tym albumie obrazy stanowią punkty zwrotne w dziejach malarstwa europejskiego od czasów średniowiecza do końca XIX wieku. Bogato ilustrowana (ponad 550 fotografii barwnych) Galeria Narodowa w Londynie. Arcydzieła malarstwa jest nieocenionym źródłem wiedzy dla badaczy i miłośników sztuki.
Wydanie w etui.
Dostępność: dostępne
GALERIE FLORENCJI (W ETUI)

Przedstawienie w jednym tomie zbiorów Galerii Uffizi i Palazzo Pitti znajduje uzasadnienie w rzeczywistej jedności tych kolekcji, połączonych Korytarzem Vasariego (Corridoio Vasariano), przebiegającym ponad rzeką Arno górną częścią Ponte Vecchio.
Dostępność: dostępne
GALERIE RZYMU ARCYDZIEŁA MALARSTWA

Dostępność: dostępne
MAPY NIEBA PODRÓŻ WŚRÓD GWIAZDOZBIORÓW

Elena Percivaldi, mediewistka, eseistka, autorka kilku książek, od 2002 roku pracuje jako dziennikarka wiodących periodyków historycznych: „Medioevo”, „BBC History”, „Storie di Guerre e Guerrieri” oraz „Conoscere la Storia”. Jest także redaktorką Storie & Archeostorie – strony internetowej dotyczącej historii, sztuki i archeologii.
Dostępność: dostępne
METROPOLITAN MUSEUM OF ART W NOWYM JORKU

To pierwszy album tak wnikliwie przybliżający najciekawsze dzieła sztuki z kolekcji Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. Ponad 1000 kolorowych, świetnych jakościowo reprodukcji oraz 500 detali arcydzieł stworzonych na przestrzeni 5000 lat przez przedstawicieli kultur z całego globu pokazano chronologicznie, od zarania cywilizacji po współczesność. Dzieła te zabierają w podróż po malarstwie od starożytnego Egiptu i klasycznego antyku oraz drogocennych bizantyjskich i średniowiecznych ołtarzy po obrazy z Azji, subkontynentu indyjskiego, Afryki, obu Ameryk oraz dzieła największych mistrzów europejskich i północnoamerykańskich. Imponująca jest lista twórców, których prace znajdują się w zbiorach muzeum, wystarczy wymienić kilku: Duccio, El Greco, Rafael, Tycjan, Boticelli, Bronzino, Caravaggio, Turner, Velázquez, Goya, Rubens, Rembrandt, Bruegel, Vermeer, Monet, van Gogh, Gauguin, Cézanne, Degas, Matisse, Picasso, Pollock czy Warhol. Prezentowane w albumie obiekty zostały ułożone w przybliżonym porządku chronologicznym, bez względu na pochodzenie geograficzne czy kulturowe, tworząc w ten sposób wizualną oś czasową historii malarstwa – od najwcześniejszych przykładów znajdowanych na naczyniach ceramicznych wykonanych ponad pięć tysięcy lat temu po płótna, na których farba ledwie zdążyła wyschnąć. Dzieła te – uwolnione od ograniczeń nałożonych przez fizyczny układ muzeum – nabierają nowych znaczeń, zaś chronologiczne zestawienie ich ze sobą odkrywa niespodziewane wizualne połączenia między obiektami, które powstawały w różnych obszarach cywilizacyjnych. Wyboru prac dokonała Kathryn Calley Galitz – badaczka, pisarka i kuratorka ważnych międzynarodowych wystaw w Metropolitan Museum of Art. To pozycja wręcz obowiązkowa dla koneserów sztuki.
Dostępność: dostępne
MUSEE D'ORSAY

W Musée d’Orsay znajduje się najwspanialsza kolekcja dziewiętnastowiecznej sztuki francuskiej – obrazy Maneta, Moneta, Renoira, Degasa, van Gogha, Bonnarda, także Cabanela i Moreau. To stosunkowo niedawno powstałe muzeum ma w swych zbiorach prace z lat 1848–1914, ukazujące całość artystycznych zjawisk epoki, ich różnorodność tematyczną i formalną. Książkę rozpoczyna omówienie sztuki akademickiej, pozwalające nam poznać twórczość takich malarzy, jak Bougureau i Gerome, którzy długo ignorowani, obecnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wśród obrazów wpisujących się w nurt realizmu zachwycają Kobiety zbierające kłosy Millta i Portret matki amerykańskiego artysty Whistlera. Następnie zaprezentowane zostało malarstwo wielkich impresjonistów, stanowiące najsłynniejszą część zbiorów Musee d’Orsay, między innymi Bal w Moulin de la Galette Renoira, Kobiety w ogrodzie Moneta, Kołyska Morisot, Kościół w Auvers-sur-Oise van Gogha, a także impresjonistyczne obrazy artystów po chodzących spoza Francji. Wśród dzieł późniejszych re produkowanych w książce warto zwrócić uwagę na ekspresyjne prace Muncha, oniryczne kompozycje Redona czy wreszcie tajemnicze dzieła „ Celnika” Rousseau. Dziewięćdziesiąt sześć esejów poświęconych arcydziełom z kolekcji Musee d’Orsay cechuje rzetelna wiedza i ogromny entuzjazm autora – Roberta Rosenbluma. Czy tematem jest malarstwo Courbeta, czy Bonnarda profesor Rosenblum z niezwykłą wnikliwością ukazuje nam szczegóły, ukryte znaczenia i niespodziewane związki pomiędzy sztuką nowatorów a ich artystycznym otoczeniem. Książka zawiera 827 reprodukcji oraz 22 powiększenia fragmentów obrazów i jest jedyną publikacją tak wyczerpująco prezentującą zbiory Musee d’ Orsay.
Dostępność: dostępne
PINAKOTEKA BRERA W MEDIOLANIE ARCYDZIEŁA MALARSTWA

Pinakoteka Brera w Mediolanie gromadzi dzieła malarstwa tworzone od XIII do XX wieku. Powstała obok Akademii Sztuk Pięknych, założonej w 1776 roku, by kolekcjonować prace wielkich mistrzów włoskich. W 1806 roku sekretarz Akademii Giuseppe Bossi opracował pierwszy katalog Brery, zatytułowany Notizia delle Opere di Disegno pubblicamente esposte nella Raeale Accademia di Milano nel maggio dell’anno 1806. 15 sierpnia 1809 roku, w dzień urodzin Napoleona, dokonano uroczystego otwarcia nowych sal Pinakoteki, Gdzie można było podziwiać setki obrazów? W pałacu Brera, oprócz pierwotnego zalążka zbiorów, który pochodził z napoleońskich konfiskat majątku kościelnego, nieustannie gromadzono nowe obrazy. W 1811 roku do zbiorów galerii włączono dzieła z bolońskiej kolekcji Sampieriego oraz z arcybiskupstwa Mediolanu, zapisane przez kardynała Cesare Montiego. W 1813 roku dyrekcja Pinakoteki wymieniła szereg obrazów między innymi na dzieła z Musee Napoleon w Paryżu. W 1855 roku Brera wzbogaciła się o dzieła z legatu Oggioniego, jak też o freski zdjęte ze ścian w klasztorach i kościołach lombardzkich. W 1882 roku Pinakoteka stała się placówką niezależną od Akademii. Oprócz rożnych darowizn i zakupów, do Berry dołączyły obrazy namalowane w XX wieku z kolekcji Emilia i Marii Jesich oraz z legatu Vitalego, prace takich artystów, jak Boccioni, Bonnard, Carra, de Pisis, Morandi. Modigliani, Scipione, Sironi, Braque, Picasso. Książka, którą oddajemy do rąk czytelnika, prezentuje dzieła artystów tworzących na przestrzeni ośmiu wieków. Ukazuje obrazy z kolekcji Jesich i Vitalego, a także nowe nabytki, między innymi portrety ze zbiorów Zavattiniego oraz ostatnie darowizny. Tekst przedstawia wyniki najnowszych studiów nad kolekcjami i malowidłami oraz informacje, których dostarczyły niedawne prace restauratorskie. Podaje nazwiska zleceniodawców, pochodzenie obrazów, jak również okoliczności włączenia ich do zbiorów Brery i dane techniczne. Pogłębia wiedzę o dziejach Pinakoteki oraz o prezentowanych dziełach. Liczne ilustracje zachęcają do porównań, poszukiwań oraz do wizyty w Brerze.
Dostępność: dostępne