

Producent
-
ADAM MARSZAŁEK (1)
-
ARKADY (15)
-
ARTISAN (2)
-
BIAŁY KRUK (1)
-
BOSZ (5)
-
BUFFI (2)
-
ENGLISH HERITAG (1)
-
GALERIA MIEJSKA ARSENAŁ (1)
-
GESTALTEN (4)
-
Hardie Grant (1)
-
HATJE CANTZ (1)
-
JEDNOŚĆ (3)
-
KOENEMANN (6)
-
KSIĘŻY MŁYN (2)
-
LAURENCE KING (10)
-
LAURENCE KING PUBLISHING (2)
-
LOUVRE ABU DHABI (1)
-
METROPOLIT.MUS. (1)
-
MONSA (1)
-
MUSEE PICASSO P (1)
-
MUZEUM SZTUKI (1)
-
PHAIDON (3)
-
PRESTEL (3)
-
PRINCETON ARCH.PRESS (1)
-
RIZZOLI ELECTA (1)
-
Rizzoli International Publications (1)
-
RM (1)
-
SILVANA EDITORI (1)
-
TAKO (3)
-
TASCHEN (8)
-
TeNeues (1)
-
THAMES & HUDSON (8)
-
UNIVERSE (2)
Cena
-
od
do
Tadeusz Kalinowski 1909-1997. W stulecie urodzin

“Obrazy Tadeusza Kalinowskiego z końca lat sześćdziesiątych wypełniają koła, prostokąty i trójkąty. Na wielu z nich obserwujemy rzędy jednakowych figur jednakowej wielkości, co wprowadza moduł jako podstawę podziału pola obrazowego. Granice form są zawsze precyzyjnie wykreślone a kolorystyka rygorystycznie zawężona do kilku czystych, jaskrawych barw. Farbę rozprowadzano równomiernie, bez widocznych pociągnięć pędzla i efektów fakturalnych.
Geometryczny podział pola obrazowego artysta zaczął praktykować w tzw. Obrazach streficznych, powstających w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych. Czynił to jednak dużo bardziej swobodnie – ciemne kontury kwadratów i prostokątów wyłaniają się z bogatej materii kolorystycznej, po czym niepostrzeżenie się w niej rozpływają. W niektórych pracach geometryczny szkielet odgrywa duże znaczenie, w innych został jedynie zasygnalizowany.
Jakie znaczenie posiada przejście do krańcowego rygoryzmu formalnego w obrazach z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych? Na jaki trop interpretacyjny wprowadza odbiorcę schematyczność kompozycji przywodząca na myśl rysunki techniczne?
Maria Niemyjska, fragment tekstu z albumu (…)”.
Dostępność: dostępne